Avatar billede uniedge Nybegynder
03. august 2003 - 18:02 Der er 14 kommentarer

problem ved installation af windows XP

Hey

Efter at min computer har kørt ustabilt i længere tid (slukkede på vilkårlige tidspunkter uden fejlmeddelse)er jeg igang med at reinstallere windows xp

mit problem er, at ved installationen af win xp, kommer den med fejlmeddelser at den ikke kan kopiere filer,(forskellige filer hver gang) til min harddisk..

jeg genstarter og prøver forfra, hvorefter den kommer igennem formatering og kopiering af installationsfiler. men her fryser den igen.

jeg genstarter endnu engang og prøver at lave en ny formatering, men dette kan ikke lade sig gøre. den kommer med fejlmeddelsen:  installationsprogrammet kan ikke formatere partitionen. disken er muligvis beskadiget.

"disken er en maxtor 120gb IDE"

jeg har indtil videre prøvet at skifte om på rammene og tage nogle fra jeg har 2 512mb blokke i - dette virkede heller ikke. udover det har jeg også prøvet at at skifte IDE kabel hvilket desværre heller ikke virkede.

håber der er nogen der kan hjælpe

på forhånd tak

Martin Nielsen
Avatar billede levithan Nybegynder
03. august 2003 - 18:09 #1
har du prøvet kun at insallere med en ram blok for at sikre dig at de 2 512 blokke måske ikke kan snakke sammen.

2. har du checket at der ikke er noget i vejn med cden du installere fra
Avatar billede uniedge Nybegynder
03. august 2003 - 18:13 #2
ja begge dele har prøvet en hel ny ram blok, hvor det kun var den der sad i.  har også prøvet med 2 forskellige xp cder incl en server2003

men kan det være min hd der er noget galt med - siden den kommer med fejlmeddelsen: installationsprogrammet kan ikke formatere partitionen. disken er muligvis beskadiget. ved formatering.

eller er det en anden ekstern faktor som eksempelvis min bios opsætning som er skydl i mit problem

// Martin
Avatar billede nmh Nybegynder
03. august 2003 - 18:16 #3
Ja, det lyder som et problem med harddisken. prøv at fjerne alle partitioner under installationen og begynd helt forfra.
Har du eevt en anden maskine, hvor du kan teste disken?
Avatar billede uniedge Nybegynder
03. august 2003 - 18:51 #4
jeg har fjernet alle partitioner.... prøver det med at teste den på en anden maskine... nu er den kommmet igennem formateringen men laver istedet for fejl ved kopiering af filer... har ogs prøvet med et andet cd-rom drev og et andet IDE kabel..... det kan vel ikk være noget ved mit motherboard som går galt ?
Avatar billede uniedge Nybegynder
03. august 2003 - 18:53 #5
2. kan det evt. være en cluster fejl på harddisken siden den kommer med fejlmeddelsen: kan ikke kopiere filen - eller er det udelukkende pga. cd-rom drevet at den fejlmeddelse kommer
Avatar billede tommi Nybegynder
03. august 2003 - 18:54 #6
prøv at køre en debug
Avatar billede uniedge Nybegynder
03. august 2003 - 18:54 #7
hvordan gør jeg det ?
Avatar billede tommi Nybegynder
03. august 2003 - 18:56 #8
Avatar billede uniedge Nybegynder
03. august 2003 - 18:59 #9
okay jeg prøver
Avatar billede tommi Nybegynder
03. august 2003 - 19:00 #10
håber det kan hjælpe, eller så vend tilbage, der findes en løsning tro mig
Avatar billede peet-49 Novice
03. august 2003 - 19:09 #11
Har jeg også haft på værkstedet, det var et OnBoard lancard, der var skyld i det, det kan også skyldes PCI kort, prøv at fjerne-desable.
Avatar billede danisher Nybegynder
27. august 2003 - 21:39 #12
Hejsa

Har du flere diske kørende? De kan nemlig godt give støj på IDE kablerne. Har nemlig haft samme problem som dig, men nu virker det sgu!

Slå alle diske fra, installer bagefter dit styresystem!

Mvh
Mig
Avatar billede peet-49 Novice
27. august 2003 - 22:30 #13
Det kan skyldes en fejl på harddisken.
Avatar billede danisher Nybegynder
28. august 2003 - 13:50 #14
Tvivler jeg på, da jeg var nede med min disk til der hvor jeg købte den.
De lavede sådan en smart test på disken, men fandt absolut ingen fejl. Så bad jeg dem om at prøve at installere XP på den, og det kunne de sagtens.

Én disk når man installerer XP, eller også skal man checke at alt er som det skal være ;)

Mvh
Mig