Avatar billede hoejgaard Juniormester
03. august 2003 - 17:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

skriver ikke i database

hvad er der galt her :

$sql = mysql_query("Update indsaet_post set ant_til= '$row[ant_til]' where id = '$row[id]'") or die(mysql_error());

der meldes ikke fejl,  der kommer bare ikke noget i tabellen ???

$row[ant_til] skriver jeg ud umiddelbart inden forespørgslen, og der har den værdien 1, men den kommer ikke ind i tabellen ??
Avatar billede hoejgaard Juniormester
03. august 2003 - 17:06 #1
har desværre ikke flere points :(
Avatar billede zkn Nybegynder
03. august 2003 - 17:07 #2
prøv at uskrive $row[id] og check om der er et indllæg i databasen med det id
Avatar billede hoejgaard Juniormester
03. august 2003 - 17:13 #3
Det gør jeg, og den viser den rigtige id ,

her er koden :

$query = mysql_query("select ant_til from indsaet_post where id = '$row[id]'") or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($query);
echo "$row[id]";
//exit;
echo "$row[ant_til]";
//exit;

$row[ant_til]++;
echo "$row[ant_til]";
//exit;

$connection = mysql_pconnect("localhost","root");
mysql_select_db("tilen");

$sql = mysql_query("Update indsaet_post set ant_til = '$row[ant_til]' where id = '$row[id]'") or die(mysql_error());
exit;
Avatar billede tipsen Nybegynder
03. august 2003 - 17:22 #4
select ant_til from indsaet_post where id = $row[id]
Update indsaet_post set ant_til = '$row[ant_til]' where id = $row[id]

hvis id er et numerisk felt, skal der ikke anførselstegn om!

Derudover er det hurtigere med:

UPDATE indsaet_post SET ant_til = ant_til+1 WHERE id = $row[id]
Avatar billede avacore Nybegynder
03. august 2003 - 17:27 #5
Et vildt gæt er at linien "$row = mysql_fetch_array($query);" overskriver hele $rom arrayet sådan så det kun indeholde $rox[ant_til]. En mulig løsning kan være at tilføj "id" til din SELEct query sådan her: "$query = mysql_query("select ant_til, id from indsaet_post where id = '$row[id]'") or die(mysql_error());"
Avatar billede hoejgaard Juniormester
03. august 2003 - 17:42 #6
ja nu er den der
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. august 2003 - 17:42 #7
1) '....'-erne må gerne være der om tal i MySql
2) Du skal have id med hvis du skal bruge den: "select id,ant_til from ......"
3) Du skal ikke genåbne forbindelsen og vælge database igen.
4) Det vil være markant hurtigere blot:  "update indsaet_post set ant_til=ant_til+1 where ..."
Avatar billede hoejgaard Juniormester
03. august 2003 - 17:43 #8
ja tipsen svarede så han fik pointene, ellers mange tak fra jer andre :)
Avatar billede tipsen Nybegynder
03. august 2003 - 17:59 #9
Erik: Jeg synes jeg har haft problemer med MySQL, hvis jeg sætter '' rundt om numeriske værdier!? (I v. 4.1.12) - har du evt. et link til noget dokumentation om dette hos MySQL - jeg vil gerne bare kunne skrive '' rundt om alle værdier, hvis jeg kan få lov til det!