Avatar billede hollywood Nybegynder
13. december 2000 - 21:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Icon i titlebar

Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig med hvordan man skifter iconet i titlebaren ud med et icon efter eget valg?? hvis det er muligt.
Avatar billede fcs Novice
13. december 2000 - 21:56 #1
Du skal mellem <Head> og </head> tilføje <LINK REL=\"SHORTCUT ICON\" HREF=\"http://www.din-side.dk/favicon.ico\">;

Husk at dit icon skal ligge i roden af din-side.dk med denne url.. ellers ret URLen..

Hvis du ikke selv kan se det, så skriv igen - det er ikke altid man selv kan (noget temp-filer tror jeg gør det)

ikoner skal være enten 16*16 eller 32*32 pixel og jeg mener den max. må være på 8 bit(256 farver).
Avatar billede mpultz Nybegynder
13. december 2000 - 23:18 #2
Jeg går udfra at du spørger om hvordan det gøres i Swing. Gør følgende i din underklasse af JFrame:

icon = new ImageIcon(getClass().getResource(\"icon.gif\"));  // eller jpg
setIconImage(icon.getImage());
Avatar billede hollywood Nybegynder
14. december 2000 - 10:33 #3
Endnu engang mange tak mpultz. Nu er vi næsten nød til at nævne dig i vore rapport under ekspert hjælp :-)
Avatar billede fcs Novice
14. december 2000 - 10:48 #4
Aat det skulle være i Swing var jo ikke lige til at gætte for os andre. Husk venligst at beskrive problemet/spørgsmålet mere nøjagtigt, så vi andre slipper for at bruge tid på at komme med et svar du alligevel ikke kan bruge.
Avatar billede mpultz Nybegynder
14. december 2000 - 11:12 #5
hollywood: altid rart at kunne være behjælpelig (-:
fcs: Bare af nysgerrighed. Den måde du beskriver at ændre titlebar ikonet på hvad har det med Java at gøre? Er det en alternativ måde som virker i forbindelse med applets?
Avatar billede fcs Novice
14. december 2000 - 12:40 #6
Ups, havde ikke lige set at katogorien var java. Sorry ;-)
Avatar billede uncle Nybegynder
15. december 2000 - 22:11 #7
Jeg kan ikke få det til at fungere...
Jeg gør hvad der står men der kommer stadigvæk fejl...

Her er min main program:
import javax.swing.*;
import java.awt.*;

public class Danmark
{    public static void main(String[] args)
    {
        ImageIcon ikon = new ImageIcon(getClass(\"Cykel.gif\"));
        Hovedmenu start = new Hovedmenu();
        start.setTitle(\"Danmarksløbet\");
        start.setIconImage(ikon.getImage());
        start.show();

    }

Jeg håber at i kan se noget ud af det...
Avatar billede uncle Nybegynder
15. december 2000 - 22:12 #8
ups...
Fejlen er hvor der står ...getClass...