Avatar billede feldthaus Nybegynder
03. august 2003 - 12:59 Der er 44 kommentarer og
3 løsninger

Vurdering af hb-support.dk

Jeg ønsker en vurdering af http://www.hb-support.dk , som er Humlebæk Boldklubs fansklubs hjemmeside :)

Let the flaming begin :)
Avatar billede goody-goody Nybegynder
03. august 2003 - 13:06 #1
først synes jeg du skal ændre farven på dine links i navigeringen. det ligner meget den farve som er default på links. det ser lidt halvfærdigt ud. Jeg tror også det ville se mere prof ud, hvis du gav menuerne en anden farve end hvid.
Bortset fra de to ting, som jeg lige synes du skulle prøve at ændre og checke ud, er siden overskuelig og pæn og godt lavet.

småting:
en sponsor hedder sponsoreR i flertal.
det er en lidt kedelig skrifttype du har på din ellers flotte topbar.
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
03. august 2003 - 13:18 #2
What he said ^^

Forslag til links: Samme nuance som baggrund i titelbokse, hover kunne eventuelt være a la standard blå.

Ellers synes jeg også den er ok. Men heller ikke mere. Den ligner tusind andre sider, dog virker den til at rumme lidt mere omtanke end mange af de andre gør.
Dine input felter i Login boksen er en anelse for store, og skubber derfor kassens kant en lille bitte smule ud, så den bliver bredere end de andre.
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
03. august 2003 - 13:19 #3
I øvrigt er det et flot logo / titelbanner.
Avatar billede feldthaus Nybegynder
03. august 2003 - 13:35 #4
Tak for hjælpen indtil videre :)

Rettede ting:
Sponsore rettet til sponsorer (doh!)
Har ændret farven på mine links (farve: som titelbokse hover: sort)
Har ændret baggrundsfarven på menuen.
Input felter gjort lidt mindre.

Bør jeg også ændre baggrundsfarven i midten (hvor den nu er hvid)?

I øvrigt mener jeg ikke det er en dårlig ting at designet minder om så meget andet, da det gør at brugeren ved hvordan man navigere rundt. Men det er rigtigt - designet er meget "normalt".
Avatar billede feldthaus Nybegynder
03. august 2003 - 13:49 #5
Flere forslag modtages selfølgelig også :)

Btw. jakobsynder og goody-goody i skal nok få point for de gode svar :D
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
03. august 2003 - 15:46 #6
Hov! Det hjalp pludselig meget!
Jeg tror baggrundsfarven på brødteksten er udmærket. Den fylder mere og det gør derfor ikke noget den er lysere, da den så vejer mindre.
-> Det ser godt ud.
Avatar billede exp Juniormester
03. august 2003 - 17:02 #7
1. http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.hb-support.dk%2F

2. Kan man kun stemme hvis man er logget ind?

3. <link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css"/> skal være <link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css" />
Avatar billede feldthaus Nybegynder
03. august 2003 - 19:40 #8
exp:

1. Jeg var godt klar over at den ikke overholdt XHTML 1.0 standarden helt, bl.a. pga. den Chart.dk kode som var indsat. Nu har jeg rettet lidt i koden, men der kommer stadig nogen fejl som følge af de PHPSESSID-ting PHP laver. Kan man undgå disse fejl på nogen måde? Måske burde jeg bare lave min side om til HTML 4.01 i stedet for?

2. Ja. Det er fordi at jeg har 100% kontrol over hvem der stemmer hvad hvis det er brugere der stemmer, hvilket jeg ikke har hvis anonyme må stemme. De kan jo let skifte computere og stemme flere gange eller fuske med deres cookies.

3. Øhh, er rettet, men hvorfor?
Avatar billede exp Juniormester
03. august 2003 - 19:52 #9
ad 3:
mellemrummet før "/" skal være der
Avatar billede feldthaus Nybegynder
03. august 2003 - 19:57 #10
exp:

Er det kun for <link eller er det for alle (f.eks. <br />) ?

http://validator.w3.org/check?uri=http://www.hb-support.dk
Hvordan kan jeg få fjernet disse fejl?
Avatar billede exp Juniormester
03. august 2003 - 20:12 #11
Det er for alle tags der ikke har slut-tag, fx link, br, hr
Avatar billede feldthaus Nybegynder
03. august 2003 - 20:58 #12
Hmm, det vidste jeg ikke :(

Jeg prøver at se om jeg kan rette det. Selvom der så er mange steder hvor fejlen er.
Avatar billede exp Juniormester
03. august 2003 - 21:07 #13
http://validator.w3.org/check?uri=http://www.hb-support.dk#line-79

<input type="hidden" blablabla /> skal indenfor din div
Avatar billede feldthaus Nybegynder
03. august 2003 - 21:16 #14
Jamen... jamen.... :(

Den står slet ikke i min kode. Det er noget PHP selv laver fordi jeg arbejder med sessions og det kræver at brugeren (i dette tilfælge w3.org) har cookies enabled. Hvis brugeren ikke har det, så smider den automatisk PHPSESSID efter links og åbenbart den der input-hidden-ting efter <form>
Avatar billede khalus Nybegynder
03. august 2003 - 22:19 #15
--->for alle tags i XHTML????
Avatar billede exp Juniormester
04. august 2003 - 01:22 #16
<form method="post" action="login.php">
    <div>
        <input type="hidden" name="PHPSESSID" value="a4e9db209b8091124e74297d3792c1ba" />
        Brugernavn:<br />
        <input type="text" size="15" name="brugernavn" /><br />
        Password:<br />
        <input type="password" size="15" name="password" /><br />
        <input type="submit" value="Login" />
    </div>
</form>
Avatar billede exp Juniormester
04. august 2003 - 01:24 #17
Prøv også at rette alle dine "&" til "&amp;"
Avatar billede feldthaus Nybegynder
04. august 2003 - 10:45 #18
Hmm, kan ikke sende lange beskeder.... kan jeg sende korte?
Avatar billede feldthaus Nybegynder
04. august 2003 - 10:54 #19
Hmm, underligt jeg kan ikke poste mit indlæg? Der er vist lidt problemer med respons.php.

Men jeg har uploadet det til:
http://www.hb-support.dk/eksperten/eksperten.html

Så læs det venligst der
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
04. august 2003 - 11:14 #20
Stavefejl i nyhedssektionen: (kommentare)

en kommentar
flere Kommentarer
Avatar billede feldthaus Nybegynder
04. august 2003 - 11:22 #21
Argh, flertals r'er :-p

Tak :)
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
04. august 2003 - 11:27 #22
Du kunne også sættes links på hjemmesideinfo og email under [kontakt]
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
04. august 2003 - 11:29 #23
Der er forskellig bredde på poster under [Billedgalleri] - kunne måske laves til samme bredde.
Avatar billede feldthaus Nybegynder
04. august 2003 - 11:41 #24
Jeg har rettet hjemmesideinfo og emails under kontakt til links.

> Der er forskellig bredde på poster under [Billedgalleri] -
> kunne måske laves til samme bredde.
Hvad mener du? At billederne har forskellig bredde? Det har de fordi den længste side bliver minimeret til 200px så vidt jeg husker, dvs. jeg undgår at billederne s forhold bliver vredet.
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
04. august 2003 - 11:53 #25
Avatar billede feldthaus Nybegynder
04. august 2003 - 12:15 #26
Ja, det kan jeg godt se. Jeg havde åbenbart testet for meget med Mozilla, da det kun var i IE det fænomen opstod. Jeg har rettet så det ikke sker mere, men har så også ændre lidt ved designet.
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
04. august 2003 - 12:29 #27
Nu forsvandt mellemrummene imellem posterne under [billedgalleri] !!!
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
04. august 2003 - 12:31 #28
Under [kontakt] ! Hjemmesiden er en email!

Hjemmeside: Admin@hb-support.dk
Avatar billede feldthaus Nybegynder
04. august 2003 - 13:50 #29
Ja, mellemrummene mellem billederne forsvandt. Gør det noget, jeg kan vel godt ændre det hvis det er for grimt?

Det med hjemmesiden er en email fik jeg rettet (doh!)
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
04. august 2003 - 13:57 #30
det var pænere med mellerum :-)
Avatar billede nikotino Nybegynder
04. august 2003 - 22:11 #31
snip ...
<title>.: Velkommen til HB-Support.dk : Fanklub af Humlebæk Boldklub</title>
... snap

Kan man være "Fanklub af" noget? ;)

Og så ligger i á point med en tidligere superligaklub, tilykke :P

(\_/)
(^_^)
Avatar billede feldthaus Nybegynder
04. august 2003 - 22:32 #32
Hehe, I går sq mere og mere i detaljer ;)
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
04. august 2003 - 22:33 #33
ja - er det ikke lækkert?
Avatar billede feldthaus Nybegynder
04. august 2003 - 22:36 #34
Jo, nu du siger det :)

1. Jeg får udryddet en masse latterlige fejl
2. I har åbenbart ikke noget vigtigere at kritisere (håber jeg ;)
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
04. august 2003 - 22:39 #35
savner stadig mellemrummene i billedgallri :-)
Avatar billede feldthaus Nybegynder
04. august 2003 - 22:41 #36
Pis, jeg håbede du glemte det :D

Hmm, ser på det men nu er det smidt ind i en tabel og så kan man ikke lige så let bruge margin-bottom som før (hvor jeg brugte div's) :(
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
04. august 2003 - 22:51 #37
du kan bare sætte en en tabel mere ind, med border=0 og uden baggrundsfarve, for hver post du opretter
Avatar billede feldthaus Nybegynder
04. august 2003 - 22:57 #38
Ja, eller en række mere som bare indeholder noget hvid baggrund uden indhold, men det er besværligt :D
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
04. august 2003 - 22:59 #39
kom on, feldthaus jeg ved du kan....

dovenskab lønner sig ikke  :-)

Husk jeg holder øje med dig !!!
Avatar billede feldthaus Nybegynder
04. august 2003 - 23:03 #40
Sådan, tilfreds???

;)
Avatar billede feldthaus Nybegynder
04. august 2003 - 23:03 #41
Der røg flere sekunder af mit liv pga. det :o)
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
04. august 2003 - 23:04 #42
Jep - det hjalp gevaldigt ! mange flere brugere vil nu besøge dit site
Avatar billede feldthaus Nybegynder
04. august 2003 - 23:05 #43
Hehe, ok - det ser jeg frem til ;)
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
04. august 2003 - 23:15 #44
Har du kopieret sangene ind? - der er nemlig også lidt stavefejl :-)
Avatar billede feldthaus Nybegynder
04. august 2003 - 23:22 #45
Argh, hvad er det her for noget? Et samlingspunkt for folk der laver diktater til små sagesløse folkeskole elever eller sådan noget?

;)

Men sangene vil jeg ikke have ansvaret for, det har jeg bare kopieret ind - det må ham der har lavet dem sq selv rette :o)
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
04. august 2003 - 23:36 #46
Jeg var bare i drillehumør - sorry
Avatar billede feldthaus Nybegynder
04. august 2003 - 23:40 #47
Hehe, det gør sq ikke noget... du er sq alligevel meget underholdene :D