Avatar billede akj Nybegynder
13. december 2000 - 20:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Update

Jeg har følgende fil der skal opdatere nogle
felter i en database ud fra en formular:

<%
response.buffer = true
%>
<html>

<head>
<title></title>
</head>

<body>
<%

set Conn =Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"umak_booking\"
dato=date
tid=time

response.write dato

response.write tid
SQLstmt = \"UPDATE DISTINCTROW booking_lokaler SET enhed = \'\" & request.form(\"enhed\") &  \"\',datofra = \'\" & request.form(\"fradato\") & \"\',datotil = \'\" & request.form(\"tildato\") & \"\',klokkentil = \'\" & request.form(\"tilklokken\") & \"\',klokkenfra = \'\" & request.form(\"fraklokken\") & \"\' WHERE id = \" & Request(\"id\")

Udover oplysningerne fra formularen vil jeg gerne have at felterne dato og tid i databasen bliver opdaterne med serverens aktuelle dato og tid.

Hvordan gør jeg det ?

Conn.Execute (SQLstmt)

conn.Close
Set conn = nothing
Set SQLstmt = nothing

response.write\"Ændringer foretaget\"
%>
</body>
</html>
Avatar billede vandhunden Nybegynder
13. december 2000 - 21:14 #1
Er det så meget sværere end at skrive date og time i en af dine variabler i stedet for \"etellerandet\"?

SQLstmt = \"UPDATE DISTINCTROW booking_lokaler SET enhed = \'\" & request.form(\"enhed\") &  \"\',datofra = \'\" & request.form(\"fradato\") & \"\',datotil = \'\" & request.form(\"tildato\") & \"\',klokkentil = \'\" & request.form(\"tilklokken\") & \"\',klokkenfra = \'\" & request.form(\"fraklokken\") & \"\',dato = date, tid = time WHERE id = \" & Request(\"id\")

Jeg er ikke sikker.

Avatar billede akj Nybegynder
14. december 2000 - 09:27 #2
Når jeg prøver det som Vandhunden foreslår fremkommer denne fejl:

UPDATE DISTINCTROW booking_lokaler SET enhed = \'22111\',datofra = \'01-01-2020\',datotil = \'01-01-2020\',klokkentil = \'09:00:00\',klokkenfra = \'08:00:00\', dato = date WHERE id = 238
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80040e10\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access 97 Driver] Too few parameters. Expected 1.

/menu/umak/booking_lokaler/gem_ret_data.asp, line 23

Jeg har prøvet, hvor jeg skriver en bestemt dato i SQL-sætningen og det virker, men jeg kunne gerne have dagen dato.

SQLstmt = \"UPDATE DISTINCTROW booking_lokaler SET enhed = \'\" & request.form(\"enhed\") &  \"\',datofra = \'\" & request.form(\"fradato\") & \"\',datotil = \'\" & request.form(\"tildato\") & \"\',klokkentil = \'\" & request.form(\"tilklokken\") & \"\',klokkenfra = \'\" & request.form(\"fraklokken\") & \"\', dato = \'31-12-2000\' WHERE id = \" & Request(\"id\")

Avatar billede sone Nybegynder
14. december 2000 - 10:54 #3
Prøv at udskrive SQLstmt i browseren og vis mig resultatet
Avatar billede akj Nybegynder
14. december 2000 - 13:14 #4
UPDATE DISTINCTROW booking_lokaler SET enhed = \'1111\',datofra = \'01-01-2000\',datotil = \'01-01-2000\',klokkentil = \'09:00:00\',klokkenfra = \'08:00:00\' WHERE id = 241Ændringer foretaget
Avatar billede sone Nybegynder
14. december 2000 - 14:10 #5
Du kan sagtens slette \"DISTINCTROW\"
Jeg håber ikke \"Ændringer foretaget\" hører med til SQL\'en - eller er alt OK nu ?
Avatar billede akj Nybegynder
15. december 2000 - 09:37 #6
Nej det er ikke OK.
Jeg mangler stadig, at få indsat dagens dato og det aktuelle tidspunkt for opdateringen i SQL-sætningen.
Avatar billede sone Nybegynder
15. december 2000 - 10:34 #7
Prøv at åbne databasen og se hvilket format datoen har internt i databasen.
Avatar billede akj Nybegynder
15. december 2000 - 12:46 #8
Jeg tror ikke du forstår mit spørgsmål.
Udover den SQL-sætning som jeg allerede har:

SQLstmt = \"UPDATE DISTINCTROW booking_lokaler SET enhed = \'\" & request.form(\"enhed\") &  \"\',datofra = \'\" & request.form(\"fradato\") & \"\',datotil = \'\" & request.form(\"tildato\") & \"\',klokkentil = \'\" & request.form(\"tilklokken\") & \"\',klokkenfra = \'\" & request.form(\"fraklokken\") & \"\' WHERE id = \" & Request(\"id\")

ønsker jeg at feltet dato og tid i databasen ligeledes bliver opdateret med dagens dato og den aktuelle tid.
Avatar billede akj Nybegynder
17. december 2000 - 20:37 #9
Er der andre der kan hjælpe mig ?
Avatar billede smurfen Nybegynder
21. december 2000 - 04:28 #10
Ja. Hvad er det for en database du bruger?

så skal jeg satme skrive et sqlstatement :)
Avatar billede sone Nybegynder
21. december 2000 - 12:53 #11
Brug date og time direkte i Access:

SQLstmt = \"UPDATE DISTINCTROW booking_lokaler SET enhed = \'\" & request.form(\"enhed\") &  \"\',datofra = \'\" & request.form(\"fradato\") & \"\',datotil = \'\" & request.form(\"tildato\") & \"\',klokkentil = \'\" & request.form(\"tilklokken\") & \"\',klokkenfra = \'\" & request.form(\"fraklokken\") & \"\', nowdate=date(), nowtime=time() WHERE id = \" & Request(\"id\")
Avatar billede smurfen Nybegynder
22. december 2000 - 11:42 #12
ja.. det er det smarteste
men det er dumt at have felter til både dato og tid..

hellere et felt med begge dele..
lidt smartere rent kodemæssigt