Avatar billede freaky Nybegynder
13. december 2000 - 20:42 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Visitkort via vcard i Outlook Express version 5?

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan man opretter sit eget visitkort som \"vedhæng\" på de meddelelser, man sender igennem Outlook Express 5. Folk kan, når de højre-klikker på ens navn i afsenderfeltet og derefter vælger \"Egenskaber\" se afsenderens navn og e-mail-adresse. Men så kan de heller ikke se mere end de to ting. Der er dog mulighed for at se følgende ting:

Telefon (privat)
Personsøger
Mobiltelefon
Personlig Web-side
Telefon (arbejde)
Fax (arbejde)
Stilling
Afdeling
Kontor
Firmanavn
Web-side

Alle disse ting kunne jeg godt tænke mig at vide, hvordan man får indkodet således, at de følger alle de udgående mails, man sender. Det ville også være rart, hvis man f.eks. havde muligheden for at slå denne funktion fra, hvis man eksempelvis ikke vil have, at en bestemt person skal kunne se alle ens personlige oplysninger - men kun navn og e-mail-adresse!

Jeg giver 100 points til den, der løser dette problem til min fulde tilfredshed, da jeg mener, at der her er tale om et svært spørgsmål. Jeg ringede f.eks. ind til Jubii og talte med en medarbejder i over ½ time, og det lykkedes os desværre ikke at finde ud af dette - til trods for at vi var to om problemet. Han foreslog mig herefter at besøge www.eksperten.dk og spørge jer. Så derfor: SVAR UDBEDES!!!
Avatar billede harald Nybegynder
13. december 2000 - 21:45 #1
Gå ind i Funktioner, indstillinger, meddellelse-fanen. For neden kan du sætte kryds ved medtag v-card.
Avatar billede harald Nybegynder
13. december 2000 - 21:49 #2
Glemte lige: Hvis du ikke kan finde dig selv på drop-listen. så kan du gå ind i adresse-bogen og oprette din egen emailadresse der.
Avatar billede thue Nybegynder
14. december 2000 - 15:17 #3
Kære Feaky

Start med at gå ind under Funktioner | adressekartotek (CTRL+SHIFT+B). Her skal du oprette dig selv som et emne i din adressebog (og her kan du selv tilføje alle de ting du gerne vil have med på dit v-card).

Du skal nu oprette selve visitkortet:
I menuen for adressebog vælger du Filer | Eksporter | v-card (dette opretter selve visitkortet)

Selve visitkortet indsætter du blot i selve din mail (under Indsæt | visitkort)

Det skulle vist være det hele...

Venligst
Thue

Avatar billede thue Nybegynder
14. december 2000 - 15:24 #4
Lige en ting til - når du har oprettet dit v-card skal du ind under Funktioner | indstillinger (fanebladet meddelser). Under post skal du sætte et flueben og vælge dit eget navn fra adressebogen). Dette vil sætte et visitkort på alle de mails du sender. Hvis du fjerner fluebenet igen kan du anvende funktionen (Indsæt | visitkort) til de mails du ønsker!

Venligst
Thue
Avatar billede freaky Nybegynder
16. januar 2001 - 18:52 #5
Tak for hjælpen. Det fungerer dog ikke helt tilfredsstillende, idét man stadigvæk kun får afsenderens navn og e-mail-adresse, når man højreklikker på afsenderen, hvorefter man venstreklikker på egenskaber. Godt nok får man alle oplysningerne om/på afsenderen, når man klikker på illustrationen af visitkortet, men jeg synes dog også, at det ville være smart, hvis disse oplysninger også kom til at fremgå, når man gjorde som ovenfor beskrevet.

Med venlig hilsen \"Freaky\"