Avatar billede ebz Nybegynder
02. august 2003 - 21:47 Der er 20 kommentarer og
9 løsninger

Anbefaling af seriøst webhotel

Hej Alle

Jeg ved at dette spørgsmål har været oppe mange gange før. Men jeg synes ikke rigtigt jeg kan bruge nogle af dem.

Jeg skal bruge et godt stabilt webhotel, med god support, 20-30 MB med PHP understøttelse til max. kr. 50,- excl. moms om mdr.

Jeg har før haft Dandomain og har værert glad og tilfreds med dem. Ville bare høre om der skulle være andre i deres kvalitets område...

Jeg vil ikke nærme mig lavpris hotellerne med en ildtang, så dem kan i godt droppe.

Vh. Ebbe Pedersen
Avatar billede schaefner Juniormester
02. august 2003 - 21:54 #1
Jeg kan varmt anbefale www.wannafind.dk. Jeg har haft dem i over et år og har ikke haft problemer. Deres support er ligeledes hurtig og god.

mvh. jesper Sørensen
Avatar billede proboss Nybegynder
02. august 2003 - 21:58 #2
jeg syntes du skal kikke forbi www.secnet.dk har aldrig haft nogle problemer med dem
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
02. august 2003 - 21:58 #3
Jeg er kunde hos: http://www.comsupport.dk/produkt.phtml?side=hotel

og jeg har ikke haft problemer endnu, og de har hurtig forbindelse, hurtig support, og indtil videre 100% oppetid.

Har også været kunde hos b-one.dk og web10.dk og de har begge været ret sløve med support m.m.

Wannafind.dk har jeg også været kunde hos, og de er også særdeles gode.
Avatar billede inger47 Nybegynder
02. august 2003 - 22:06 #4
hejsa
jeg bruger selv www.scannet.dk
de koster 69incl moms pr md. og har support mandag til fredag døgnet
runt, weekend 15timer lørdag og 15t, søndag. registering af evt domaine 99kr. du har 25mb hotel. i pris og mener det er 5mail..
Avatar billede ebz Nybegynder
02. august 2003 - 22:07 #5
Så vidt jeg kan se er der ikke PHP understøttelse på de to midste hoteller.

Andre der har erfaring med dem? Eller andre tilsvarende?
Avatar billede ebz Nybegynder
02. august 2003 - 22:08 #6
- en kommentar til www.wannafind.dk
Avatar billede spontek Nybegynder
02. august 2003 - 22:11 #7
Wannafind.dk er gode og stabile. De har også telefonsupport. Jeg vil som Schaefner også anbefale dem

Scannet kan også bruges, men valget mellem de to lander på Wannafind (bedre service)
Avatar billede inger47 Nybegynder
02. august 2003 - 22:17 #8
spontek>  bedre service kommer jo an på hvem der høre.. hvis du forstår
Avatar billede frewald Nybegynder
02. august 2003 - 22:19 #9
Jeg har brugt scannet til flere firmaer, over flere år. Ganske god service, og god oppetid
Avatar billede jakki Nybegynder
02. august 2003 - 22:19 #10
Jeg kan kun anbefale www.secnet.dk de har god og hælpsom support der også svare uden for normal telefon tid vi har brugt SecNet i over et år og har ikke haft ned tid.
Avatar billede spontek Nybegynder
02. august 2003 - 22:29 #11
inger47: Næ, det gør jeg ikke
Avatar billede inger47 Nybegynder
02. august 2003 - 22:32 #12
spontek> hvis du har haft problemer og ikke får hurtig reponse er det jo dårligt
jeg har haft problem 3 gange 2 gange kl ca 23 og himmel og jord blev sat i bevægelse og var løst inden for 10min, de slipper dig ikke i røret .
Avatar billede spontek Nybegynder
02. august 2003 - 22:55 #13
Det er jo det problem der er ved 10 krs udbyderne, der kan sagtens gå 14 dage uden løsning.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. august 2003 - 00:05 #14
http://www.scannet.dk/ eller http://www.adux.dk/ (afhængig af om man vil
have Windows eller Linux) er nogle af de mest velrenommerede
web-hoteller i Danmark.

Absolut ikke de billigste, men ....
Avatar billede ebz Nybegynder
03. august 2003 - 13:04 #15
- nogle der har erfaring med adux? Det ser i hvert fald pænt og ordenligt ud...
Men måske ender jeg bare med at tage Dandomain igen...
Avatar billede zildjian Nybegynder
03. august 2003 - 13:13 #16
wannafind er fedt!=) har også haft dem i over et år
Avatar billede jnd Nybegynder
04. august 2003 - 12:29 #17
Ha ha. Et webhotel til 50kr/md der IKKE et et lavpris hotel, den var go'.

Professionel hosting koster snildt en 10-15k i kvartalet.

Scannet og adux (som også er scannet) er udemærkede udbydere, jeg har lavet noget der blev hosted hos dem midlertidigt, men det er altså også lavpris markedet, og jeg synes efterhånden der er andre i det segment tilbyder hoteller i samme kvalitet til lavere pris.
Avatar billede ebz Nybegynder
04. august 2003 - 12:43 #18
> jnd
Alt er vel relativt!? I forhold til lavpris til 7-20 kr. om mdr. er 50,- plus moms vel ikke lavpris. Vel næremere bare realsitisk pris?
Desuden spørgere jeg ikke om en professionel løsning, jeg ved da godt det koster!
Nogle der har erfaringer med www.yourhost.dk? Synes de ser rimelige ud med mht. info, priser mv på deres site...
Avatar billede ebz Nybegynder
04. august 2003 - 12:49 #19
Har lige prøvet at ringe til yourhost support - den bliver ikke taget...
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2003 - 12:51 #20
Supporttiden nedsat grundet ferie. Vi er på fuld styrke i starten af uge 32 igen.

Tja så må du selv bedømme om du stadig er lune på dem eller ej.
Kan selv anbefale scannet, har ingen problemer haft med dem.
Avatar billede ebz Nybegynder
04. august 2003 - 13:00 #21
> bertie
men vi er jo også i starten af uge 32 så...
Jeg har tilgengæld haft prøvet at ringe til www.netsite.dk, de tog den med det samme....nogle der har erfaringer med dem?
Avatar billede jnd Nybegynder
04. august 2003 - 16:38 #22
>ebz.
Det er ikke så relativt som du tror. De kører alle stort set det samme underligende software f.eks. (database, webserver).

Et webhotel hører IMO til i lavpris segmentet hvis du ikke selv betaler support og trafik ved siden af. Du har altså lavpris uanset om du betaler 10 eller 100 kroner om måneden hvis du ikke selv dækker for "forbrugsgoder"

Min begrundelse er meget simpel: Support er den eneste cashcow der er tilbage i branchen, man kan sagtens sælge support til mellem 750 og 2000 kr i timen (afhængigt af hvilken slags der er brug for), og folk betaler med kyshånd for kompetent support. De håndører man som privat spytter i kassen for et webhotel rækker ikke engang til at tage telefonen.

Lavpris udbyderne virker fordi de har højt automatiserede systemer, og overvågnings software. Hvad de regner med er deres profit marginer er deres hemmelighed, men jeg er ret sikker på at de taber penge på nogle af de tungeste sites de har, så du har ingen garanti for at du får hvad du betaler for. Kvaliteten kan altså IMO, måles direkte på hvor stabile/hurtige deres services er, og ikke om de har hurtig support (til gengæld skal den være kompetent, men det er en anden historie).

Vil man se det fra et andet perspektiv, så prøv at se på de priser vi betaler for ADSL, TDC vil gladeligt sælge os til forbrugs pris, altså 500,- pr. GB. eller fastpris til 6-700 kr om måneden, og det langsomme linjer.
Til trods for at udbyderne har en pris der er ca. 100-200 gange lavere når udstyr er afskrevet, kan de stadig ikke tjæne på grænse tilfældende, altså de sites der virkelig trække igennem.
Avatar billede ebz Nybegynder
04. august 2003 - 17:20 #23
>jnd
Tak for et godt seriøst indlæg!!
Kan du anbefale andre end de to du nævner (der jo begger er Scannet)?
Avatar billede ebz Nybegynder
04. august 2003 - 21:34 #24
hvorfor er alle ikke på listen når jeg skal give point?
Avatar billede ebz Nybegynder
04. august 2003 - 21:35 #25
eller rettere, jnd er ikke på listen og jeg ville da også gerne give dig lidt  ;)
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2003 - 21:35 #26
jnd har nok kun kommenteret, du skal få ham til at lægge et svar, så vil du kunne se ham.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
05. august 2003 - 03:15 #27
lavprisselskaberne (og også andre webhoteller i et ,ere "normalt" prislejde) har oftest en eller flere maskiner hostede hos et firma som fx jay.net eller netgroup. det koster mellem 1500kr og 2500kr (afhænger af hvor meget trafik, der bruges) at være hostet et sådant sted. for disse penge får man ca plads til 8 1U maskiner, men det er sjældent og ønsker man flere maskiner end det, skal man så lege en "plads" mere til ovennævnte pris. dertil kommer indkøb/leje af maskiner, opsætning, programmering af administreringssoftware, licenser på software, der ikke er gratis, overvågning, teknikere, supportmedarbejdere, telefonregning, fax og mange andre ting. hvis hver kunde så betaler een krone om måneden, så skal der mange kunder til, før noget som helst er betalt. det betyder, at der må "klippes nogle hjørner af" hist og her. det betyder blandt andet, at selve maskinerne sikkert ikke er specielt vilde, at der er alt for mange kunder på hver maskine i forhold til, hvad den egentlig kan trække, og at support begrænser sig til, hvad een supportmedarbejder kan nå at svare på pr email i maksimalt een time dagligt.

hvor om alting er: man får (for det meste i hvert fald), hvad man betaler for.

til privatpersoner (med en lille personlig hjemmeside) er det sikkert fint med den service disse lavpriswebhoteller kan tilbyde. og har man ikke råd til andet, så er der jo ikek noget at snakke om.

er man lidt mere seriøs (privatperson, forening, firma, der gerne vil have en hjemmeside) og vil man gerne have noget for sine penge, så skal man et tak op i prisklassen. dvs et sted mellem 30 og 500kr. man får ikke nødvendigvis en hel masse for de ekstra 470kr... det varierer meget fra webhotel til webhotel.

vil man have et rigtigt seriøst site (med mange besøgende/meget trafik, tunge serverside applikationer og lignende), så er vi som allerede nævnt langt ud over ovennævnte priser.

ganske som for et par år siden, hvor det nærmest var en trend for alle 13-20 årige knejter at have sit et webdesignfirma er der i dag gået mode i at have en gammel aflagt maskine til at stå for fodenden på mors og fars adsl-linie og så blive direktør i sit eget webhosting firma. ikke at alle lavpriswebhoteller er af ovenævnte kaliber, men noget siger mig, at man ikke skal forvente at få meget kvalitet for 1kr om måneden.
Avatar billede ebz Nybegynder
05. august 2003 - 12:06 #28
> thomasledet
Tak for et godt indlæg.

Jeg har besluttet mig for Dandomain igen, dem kender jeg og ved at de er stabile og har en god support. (Men deres website er godt nok ikke så pæn!)
Tak til alle!
Avatar billede acomma Nybegynder
29. august 2003 - 03:42 #29
Hej allesammen! Vi er forhodsvis nye her på Eksperten, men kan jo se folk taler ivrigt om det vi også lever af!

Kig evt. forbi vores hjemmeside....

http://acomma.com/show.asp?dk=23