Avatar billede spidr Nybegynder
02. august 2003 - 12:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Selected er $size

Hvordan for jeg den selectede i
<select name=size class=Knap>&nbsp;
<option>10</option>
<option>11</option>
<option>12</option>
</select>
Til at være $size??
Avatar billede fangel Nybegynder
02. august 2003 - 12:44 #1
hvad er resten af din kode?

Morten
Avatar billede mart1n Nybegynder
02. august 2003 - 12:44 #2
<select name=size class=Knap>&nbsp;
<option <?php if($size == 10) echo "selected"; ?>>10</option>
<option <?php if($size == 11) echo "selected"; ?>>11</option>
<option <?php if($size == 12) echo "selected"; ?>>12</option>
</select>
Avatar billede zkn Nybegynder
02. august 2003 - 12:44 #3
Lav en submit knap og en $size = $_POST[size]
så bliver den det når du submiter.
Avatar billede fangel Nybegynder
02. august 2003 - 12:45 #4
<?php
if(isset($_POST['size']))
echo "Selected er: " . $_POST['size'] . "<br><br>\n";
?>
<form method="post" action="<?php echo basename__FILE__); ?>">
<select name=size class=Knap>&nbsp;
<option>10</option>
<option>11</option>
<option>12</option>
</select>
<input type="submit" value="submit">
</form>

virer fx fint

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
02. august 2003 - 12:47 #5
sorry, misforstod ;)

<?php
if(isset($_POST['size'])) $selSize = $_POST['size'];
else $size = false;
?>
<form method="post" action="<?php echo basename__FILE__); ?>">
<select name=size class=Knap>&nbsp;
<option<?php if($size == 10) echo " selected"; ?>>10</option>
<option<?php if($size == 10) echo " selected"; ?>>11</option>
<option<?php if($size == 10) echo " selected"; ?>>12</option>

Morten
</select>
<input type="submit" value="submit">
</form>
Avatar billede fangel Nybegynder
02. august 2003 - 12:48 #6
hov, $size skal alle steder rettes til $selSize (eller $selSize til $size)

Morten
Avatar billede spidr Nybegynder
02. august 2003 - 12:49 #7
Hold da op en masse svar :D:D
Avatar billede spidr Nybegynder
02. august 2003 - 12:50 #8
Kiggede først på martins og den virkede fint så tak ;)
Avatar billede fangel Nybegynder
02. august 2003 - 12:52 #9
martins vil komme med 3 "notice" hvis du kører på en dev. server ;)

Morten
Avatar billede nicklasb Nybegynder
02. august 2003 - 17:37 #10
ved godt jeg kommer lidt (meget) for sent ;) Men syntes aligevel lige jeg ville komme med de inputs jeg nu engang lige kunne finde på.. hvis det skulle være HELT perfekt kunne man jo sætte det ind i enten en while- eller en for-løkke, og så kører dette igennem, og efter hver post tjekke om den skulle være selected. Det ville gøre at du ved tilføjelse af nye informationer, ikke skulle sidde og skrive ny php-kode, og tilføje alle tallene 2 (eller flere) gange, men blot kan nøjes med at sætte den nye værdi i et array..
tror noget ligende dette ville kunne gøre det:

<?php
$sizes = array(10,11,12,13);
if(isset($_POST['size'])) $size = $_POST['size']; else $size = false;

$tmp  = '';
$tmp .= '<form method="post" action="' . $_SERVER['PHP_SELF'] . '">
<select name="size" class="Knap">&nbsp;
';

for ($i = 0; $i<count($sizes); $i++) {
    $tmp .= '  <option value="' . $sizes[$i] . '"';
    if($size == $sizes[$i]) $tmp .= ' selected';
    $tmp .= '>' . $sizes[$i] . '</option>
';
}

$tmp .= ' </select>
<input type="submit" value="submit">
</form>';

echo $tmp;
?>
Avatar billede fangel Nybegynder
02. august 2003 - 17:42 #11
niclas => det må du kunne lave bedre!

<?php
$sizes = array(10,11,12,13);
$size = (isset($_POST['size'])) ? $_POST['size'] : = false;

$tmp .= '<form method="post" action="' . basename(__FILE__) . '">
<select name="size" class="Knap">&nbsp;
';

foreach($sizes AS $value){
    if($size == $value) $tmp .= '  <option value="' . $value . '" selected>' . $value . '</option';
    else $tmp .= '  <option value="' . $value . '">' . $value . '</option';
';
}

$tmp .= ' </select>
<input type="submit" value="submit">
</form>';

echo $tmp;
?>

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
02. august 2003 - 17:43 #12
hov,

foreach($sizes AS $value){
    if($size == $value) $tmp .= '  <option value="' . $value . '" selected>' . $value . '</option';
    else $tmp .= '  <option value="' . $value . '">' . $value . '</option';
}
Avatar billede fangel Nybegynder
02. august 2003 - 17:43 #13
hov igen

foreach($sizes AS $value){
    if($size == $value) $tmp .= '  <option value="' . $value . '" selected>' . $value . '</option>' . "\n";
    else $tmp .= '  <option value="' . $value . '">' . $value . '</option> . "\n"';
';
}
Avatar billede fangel Nybegynder
02. august 2003 - 17:45 #14
arr... you get the idea.. mangler lige at slette '; fra den sidste rettelse