Avatar billede matz Nybegynder
02. august 2003 - 11:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Score i 3dMark 2001 SE

er det her en ok score at få 5947, på en P3 800 mhz med Geforce 4 ti4280 og 512 SDram ?

Hvis ikke...kan man så gøre den bedre på en måde ?
Avatar billede kvik Nybegynder
02. august 2003 - 11:56 #1
http://www.tweak.dk/3dmark2001/index.php
Her kan du sammenligne med dit eget.
Avatar billede matz Nybegynder
02. august 2003 - 12:01 #2
Hmm , jeg går udfra at det er en lorte score :-/

Kan man gøre den bedre ved at stille på noget ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. august 2003 - 12:04 #3
jeg får ca 2000 i 3Dmark 2001 SE 330 med standard settings ;o)

1Ghz T-Bird
1Gb Ram SDRam
Geforce2 MX
Avatar billede matz Nybegynder
02. august 2003 - 12:08 #4
Betyder den der 3DMark score noget som sådan ?

Altså jeg mener så længe grafikkortet kan køre spillende flydende... ? :)
Avatar billede mads.peder Nybegynder
02. august 2003 - 12:09 #5
Det er lidt noget lort. Mit kort (RADEON 9500) får det samme som kortet hedder (altså ca. 9500). Men eftersom resten af min maskine er temmelig bedre end din (athlon xp 2400. 1024 ddr ram pc 333)Kan det måske godt have noget med det at gøre. Men jeg er ikke sikker da jeg har hørt at det KUN skulle være grafikkortet den tester. Men som jeg sagde "NOT SURE";)
Avatar billede mads.peder Nybegynder
02. august 2003 - 12:10 #6
matz<<<<
Ja. Hvis det kører flydende i din test. Så kører de fleste spil også flydende. Men hvis mange af testene ikke kan udføres på grund af manglende hardware. Ja, så er det lidt noget lort ;)
Avatar billede matz Nybegynder
02. august 2003 - 12:11 #7
hehe okay :D

Jamen da jeg kiggede på skærmen imens den testede kørte grafikkortet det hele perfekt.. den hakkede ikke eller noget...så det må vel være ok så :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. august 2003 - 12:13 #8
Jeg kan spille Unreal 2 flydende (ca 30fps) og det samme med Ut2k3 og det er det vigtigts for mig, så om det er 200Fps eller 30fps det er liggyldigt for mig bare så længe det er flydende ;o)
Avatar billede matz Nybegynder
02. august 2003 - 12:14 #9
rkhdk >> Ja, hvad gør Fps engtlig ? :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. august 2003 - 12:17 #10
fps => Frames per Second => Billeder pr sekund

for at det menneskelige øjre finder noget flydende, så kræver det min 25/30fps

så derfor kan du i princippet ikke se forskel på 30fps og 200fps..
Avatar billede matz Nybegynder
02. august 2003 - 12:19 #11
nååh okay, faktisk ligesom Hz på et tv... :)
Avatar billede matz Nybegynder
02. august 2003 - 12:20 #12
Eller samme princip som det hee :D
Avatar billede mads.peder Nybegynder
02. august 2003 - 13:36 #13
Takker for point :)
Og prøv at downloade en ny driver til dit kort og se om det forbedrer din scorer ;). Det kunne jo være
Avatar billede matz Nybegynder
02. august 2003 - 13:47 #14
mads.peder >> Hvilken driver skulle det være ? :)

Jeg har vist en der hedder Dentonator 43.06 eller noget i den stil..
Avatar billede kvik Nybegynder
02. august 2003 - 16:09 #15
Prøv drivere herfra, nogle synes de er bedre men det er der jo altid delte meninger om. Synes selv de er bedre.
http://www.omegacorner.com
Avatar billede mads.peder Nybegynder
02. august 2003 - 16:22 #16
matz<<
Prøv at kigge lidt på dem inde fra kviks link. Ellers så bare tag den nyeste. Så er du sikker på at få en ordentlig en (selv om de nyeste ikke altid er de bedste)
Du kan finde drivere til alle Nvidias kort på denne adresse
http://www.nvidia.com/page/home

Bare gå ind under "download drivers". Så bliver du guidet gennem lortet. Hvis du har yderligere spørgsmål så bare spørg løs ;)