Avatar billede avj Nybegynder
02. august 2003 - 11:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Frames og link

hej
jeg har en side med frames bl.a. en hovedframe. Hidtil har der ikke været problemer med at diverse sider åbner i hovedframe når de kaldes fra menuframe.
Men nu har jeg på flere af siderne sat et link til en bestemt side, som jeg gerne vil have også åbner i hovedframe, men jeg kan ikke få den til det, den åbner i nyt vindue, (kalder jeg siden fra menuen er der ikke noget problem)

håber på hjælp :-)
//avj
Avatar billede spiff_21 Nybegynder
02. august 2003 - 11:43 #1
du skal sørge for at sætte Target når du linker til siden, Noget lig <A HREF=www.adresse.dk" Target="Main_variable">Link</A>

Det kommer an på hvad du har sat Main_variablen til i din frames opbygning.
Avatar billede avj Nybegynder
02. august 2003 - 11:46 #2
jeg har faktisk afprøvet alle muligheder ja selv _top er prøvet men den vil kun vises i nyt vindue
//avj
Avatar billede webbygger Nybegynder
02. august 2003 - 21:23 #3
Dit hovedframe må hedde et eller andet, hvis det hedder "hovedframe", skal du marker dit link og efterfølgende trykke på rullegardinet i targetmenu og så skulle dit "hovedframe" gerne være der. Og det marker du bare og så skulle den være der ;o)

mvh
Per
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
05. august 2003 - 07:44 #4
Har du noget kode vi kan se???
Avatar billede webbygger Nybegynder
05. august 2003 - 21:04 #5
karsten Larsen > Her er et eks.
<a href="http://www.eksperten.dk/" target="mainFrame">Eksperten</a>
Avatar billede avj Nybegynder
05. august 2003 - 23:11 #6
hej så er jeg her igen, koden til frameset ser sådan ud:

<frameset rows="73,*" framespacing="0" frameborder="yes" border="1">
  <frame src="banner.htm" name="banner" scrolling="no" noresize marginwidth="0" marginheight="0" bordercolor="#FF00FF" target="indhold">
  <frameset rows="*" cols="194,*">
    <frame src="menu.htm" name="indhold" marginwidth="2px" marginheight="0" bordercolor="#FF00FF" target="hovedramme">
    <frame src="turistkoersel.htm" name="hovedramme" scrolling="auto" marginwidth="0" marginheight="0" bordercolor="#CCCCCC" target="hovedframe">
    </frameset>
og linket i dokumentet ser sådan ud:
<a href="Rejsebestemmelser.html" target="hovedramme">Vores rejsebestemmelser</a>

webbygger > i tagetmenu får jeg kun de gængse valgmuligheder som _parent _top osv. mine egne rammer er ikke med.
nogen ideer til hvad der kan være gået galt??
//avj
Avatar billede webbygger Nybegynder
05. august 2003 - 23:26 #7
avj > Prøv at skrive " hovedramme i targetfeltet eller du kan tilføje det i html koden med dette her <a href="http://www.eksperten.dk/" target="mainFrame">Eksperten</a>
Avatar billede avj Nybegynder
05. august 2003 - 23:40 #8
det hjalp at tilføje "hovedramme" i targetfeltet, men det er sgu da mærkeligt at jeg ikke kan ændre det i html-koden. jeg har nu slettet det første link og lavet et nyt kun ved kodning og nu vil den godt det er sgu da underligt.
Men tak for hjælpen
Avatar billede webbygger Nybegynder
05. august 2003 - 23:46 #9
Selv tak !
Verden er forunderlig ;o)