Avatar billede blitz Nybegynder
01. august 2003 - 21:30 Der er 6 kommentarer

Ny Virus, bare til information.

Det lader til, at en ny kategori 3 virus er løs, den er kaldet 'W32.Mimail.A@mm', hos Symantec, virussen er stadig ikke analyseret færdig hos Symantec eller Trend, men der vil snarest komme 'virus defenitions' til dem.

Links :

http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.mimail.a@mm.html

http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=WORM_MIMAIL.A

Den udnytter endnu et hul i internet explorer.

Link : http://www.securityfocus.com/bid/6961

MVH : Thomas
Avatar billede slots_norton Nybegynder
01. august 2003 - 21:35 #1
Symantec holder ikke en dart - Ihvertfald ikke deres antivirus ...
Har kørt med Norton i 3 år, har været kanske tilfreds - Men efter at den ikke fandt ud af at 332 af mine filer var inficeret med en bagdørs tingest, er jeg gået over til panda (som fandt dem alle).

Anyways, har hør om den :)
Avatar billede fromsej Praktikant
01. august 2003 - 22:18 #2
Takker for info.
Avatar billede blitz Nybegynder
01. august 2003 - 22:30 #3
Hvilken version af norton ?, de skiftede navn til symantec for ca 1½ år siden.

Jeg har aldrig haft nogle problemer, vi skiftede da loveletter virussen hærgede verden, og derefter har ikke EN virus sluppet igennem, men som der kommer nye virusser hver dag, så skal man også overvåge, sin antivirus løsning, flere gange dagligt, det at man regner med at den opdaterer sig selv en gang om ugen, er et direkte brud på sikkerheden.

Men at man en gang har haft en dårlig oplevelse med et antivirus program, alle antivirus programmer har før eller siden lavet en bommert.

MVH : Thomas ( skulle lige af med det, sorry. )
Avatar billede slots_norton Nybegynder
05. august 2003 - 16:42 #4
Har kørt med norton antivirus 5.0 , 2000, 2001, 2002 og 2003.
Avatar billede slots_norton Nybegynder
05. august 2003 - 16:49 #5
- Fortsat -
Jeg har såmænd været ganske tilfreds, da den har stoppet en hel del vira.
Syns bare panda er bedre til at finde dem - de opdatere også dagligt.
Avatar billede bsk Nybegynder
14. august 2003 - 11:33 #6
Hej Thomas.
Jeg har lige tjekket http://www.securityfocus.com/bid/6961, men hvad betyder "-" og "+"? Betyder det, at dem der har "-" er sårbare, og dem der har "+" er sikret?

De har ikke XP-Pro med i listen over OS, hvorfor mon?

Mvh
Bsk