Avatar billede appel Novice
01. august 2003 - 14:44 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Ny partition

Jeg har en bærbar som har en preinstalleret version af win XP. Denne partition fylder ca 99 % af hele harddisken. Problemet er så at jeg gerne vil have lavet en ny partition som jeg kan installere linux i, men jeg vil helst ikke slette nogen data fra min nuværende partition... Jeg har prøvet med partition magic 6.0 men jeg har ikke haft held til at resize min nuværende partition da den påstår jeg bruger 100% af min XP partition...

Hvorledes kommer man rundt om dette ?
Avatar billede appel Novice
01. august 2003 - 14:45 #1
jeg kan lige nævne at min harddisk er på 28 gb og jeg bruger måske max 10 gb...
Avatar billede the_collector Novice
01. august 2003 - 14:51 #2
Er det en FAT eller en NTFS partition du har?
Avatar billede the_collector Novice
01. august 2003 - 14:55 #3
Måske denne kan hjælpe dig. Du kan downloade en trialversion.
http://www.terabyteunlimited.com/bootitng.html
Avatar billede the_collector Novice
01. august 2003 - 14:57 #4
Bruger du FAT, så kan denne også bruges
http://www.gnu.org/software/parted/
Avatar billede the_collector Novice
01. august 2003 - 14:58 #5
Avatar billede the_collector Novice
01. august 2003 - 15:02 #6
Avatar billede the_collector Novice
07. august 2003 - 14:05 #7
Fik du løst problemet?
Avatar billede holtums Nybegynder
25. august 2003 - 16:44 #8
Foreslår at du får en nyere version af Partiton magig, jeg tror ikke at
Ver 6.0 kører med XP