Avatar billede tynde Nybegynder
01. august 2003 - 13:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

GENERERE NUMMERERING - F.eks. Automatisk fakturanummer

Er der nogen der ved hvordan man kan generere fortløbende nummerering?
Jeg skal bruge det til at lave ordrenumre, som ikke må være ens.
Jeg er stødt på en funktion i forbindelse med FAKTURA, men jeg kan ikke se hvordan man kan lave det.
Avatar billede the_collector Novice
01. august 2003 - 14:16 #1
En måske ikke særlig smart løsning er at hvis du f.eks. har nogle tal allerede i rækkefølge, f.eks. i A2 23 og i A3 24, så kan du markere dem og i nederste højre hjørne trækker ned med musen, så bliver der i A4 sat 25 ind, i A5 26 osv.
Avatar billede lillejens Nybegynder
05. august 2003 - 11:31 #2
hvis du har en skabekon med din faktura, kan du med en kode lave en nummergenerator og hente nummeret fra en lille fil men du skal bruge adresserne på hvor filen ligger og du skal have indsat en tryk knap på skabelonen det er lidt svær at lave, koden er
Private Sub CommandButton1_Click()
Application.ScreenUpdating = False
If Range("A3").Value <> "" Then
MsgBox "DU HAR TAGET ET NUMMER"
Exit Sub
End If
Range("A3").Select
Open "c:\fakt.txt" For Input As #1
    Line Input #1, a$
Close #1
fak = Val(a$)
fak = fak + 1
Open "c:\rekv.txt" For Output As #1
    Print #1, Str(fak)
Close #1
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "faktua" + Str(fak)
    Range("D18").Select
End Sub
Avatar billede tynde Nybegynder
06. august 2003 - 12:27 #3
Tak for svar, men jeg skal bruge noget mere automatisk
Avatar billede tynde Nybegynder
06. august 2003 - 12:28 #4
JA, det er lige det jeg skal bruge.
Tak for det.