Avatar billede avon Nybegynder
01. august 2003 - 12:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

afslut session med inet

Jeg bruger en Internet Trasnfer Control til at kontakte en webside som sætter en session-variabel.
Jeg vil gerne kunne lukke inet ned så jeg efterfølgende kan kontakte siden uden at den gamle session-variabel stadig er aktiv.
Jeg har forsøgt med:
inet.execute, "close"
inet.execute, "quit"
inet.cancel
, men uden held.

Nogle forslag?
Avatar billede overchord Nybegynder
01. august 2003 - 12:26 #1
check denne side for referencer:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/browser/webbrowser/reflist_vb.asp

Du skal vist bruge inet.execute, "stop"
Avatar billede overchord Nybegynder
01. august 2003 - 12:28 #2
Men det kommer lidt an paa hvordan du har sat ie op. Check dette eksempel ogsaa da det starter fra bunden med at skabe ie sesion:

http://www-rcf.usc.edu/~anthonyb/itp150/internet/internet.htm
Avatar billede avon Nybegynder
01. august 2003 - 12:45 #3
Det er IKKE en webBrowser-control jeg bruger, men en Internet Transfer Control(Inet).
Så vidt jeg kan se burde det være
inet.execute ,"QUIT"
men selv om jegudfører denne kommando, stopper projektet og starter det igen, så har inet-controllen stadig den gamle session-variabel. Kan det måske være at den ikke sletter session-cookie'en?
Avatar billede hiks Nybegynder
01. august 2003 - 13:32 #4
har du prøvet at sætte din control lig nothing når du unloader programmet eller klikket er hvilken event du udfører?

set inet = nothing

/hiks
Avatar billede avon Nybegynder
01. august 2003 - 13:50 #5
inet-controllen ligger på en form (form1.inet1)
Hvis jeg skriver Set Form1.inet1 = Nothing får jeg "Invalid use of property"
Da den ligger på formen har jeg jo heller ikke dim'et den (Dim foo as new inet)
Avatar billede overchord Nybegynder
01. august 2003 - 17:26 #6
Proev at kigge paa denne side. Det er ikke helt hvad du leder efter, men maaske kan det hjaelpe. Kan ikke finde nogen dokumentation der naevner lukning af kontrollen.....

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;174836
Avatar billede avon Nybegynder
01. februar 2005 - 13:31 #7
Jeg bruger nu winsock i stedet, da man her selv kan styre om session-cookie skal sendes emd eller ej.