Avatar billede bytemind.dk Nybegynder
01. august 2003 - 11:29 Der er 19 kommentarer

LS-120 Elektronisk Eject

Hey...

Jeg har et LS-120 diskette drev, og jeg mener at det var under 98 at der var en funktion så man kunne højre klikke på a: også spyttede drevet selv disketten ud, men denne funktion er der ikke i XP, nogen der ved hvordan jeg får den funktion igen? :)
Avatar billede the_collector Novice
01. august 2003 - 14:24 #1
Avatar billede the_collector Novice
04. august 2003 - 12:42 #2
Avatar billede the_collector Novice
04. august 2003 - 12:44 #3
Prøv også at kigge lidt i FAQ'en
http://www.ls120.com/en_US/main.jhtml?Id=09_01_04
Avatar billede the_collector Novice
04. august 2003 - 12:46 #4
Sakset fra
http://www.computerhope.com/help/super.htm

"Cannot eject the diskette currently in the SuperDisk.

The SuperDisk drive is a digital switch and not a mechanical switch like that of a standard floppy diskette drive. Therefore the computer needs to have power to eject the floppy diskette.

If the computer cannot get power you can straighten a paper click and press the manual eject button by sliding the paper clip into the small hole in front of your SuperDisk drive.

If the computer is on however does not eject and you are running Windows 9x attempt to press CTRL + ALT + DEL within Windows this will open the End task window within this window Close all application except Explorer and Systray. Once only these two items are remaining attempt to eject the diskette again. If this does eject the diskette its a good possibility another software application was not responding or utilizing a portion of the diskette causing it to not eject."
Avatar billede the_collector Novice
04. august 2003 - 14:57 #5
Og du har prøvet :
"If the computer is on however does not eject and you are running Windows 9x attempt to press CTRL + ALT + DEL within Windows this will open the End task window within this window Close all application except Explorer and Systray. Once only these two items are remaining attempt to eject the diskette again. If this does eject the diskette its a good possibility another software application was not responding or utilizing a portion of the diskette causing it to not eject."
I XP skal du selvfølgelig bare åbne joblisten.
Avatar billede bytemind.dk Nybegynder
04. august 2003 - 15:11 #6
> the_collector

Nej det har jeg ikke prøvet da jeg ikke kører 9x !!!

Og højreklik funktion eject er i 9x bare ik i XP, hvor jeg mangler den...
Avatar billede bytemind.dk Nybegynder
04. august 2003 - 15:13 #7
Der ik tale om at der er noget der låser, funktionene er der slet ikke i XP :-(
Avatar billede the_collector Novice
05. august 2003 - 11:08 #8
Har du installeret driveren til drevet. Uden driver er det ikke sikkert at XP kan finde ud af at der skal være en højreklik eject funktion.
Avatar billede bytemind.dk Nybegynder
05. august 2003 - 11:14 #9
Jeg har ikke kunne finde nogen driver til drevet, så det må jo være microsoft's 120MB drev driver der ik har den eject funktion! :-(
Avatar billede the_collector Novice
05. august 2003 - 11:40 #10
Er det dette drev du har http://www.ls120.com/en_US/pages/forms/GoTo09_03_01.jhtml;jsessionid=OLATGAE0W5ASACTFOBQSFFIKMVYGEIV0?_requestid=37987
Så kan jeg se at i Win 98 var det også MS' egne drivere, der blev benyttet. Har du prøvet at være inde i enhedshåndtering og slettet drevet og derefter genstarte windows, så burde den finde driveren selv. Der er en chanche for at driveren ikke er installeret korrekt. Hvis der i enhedshåndtering er et udråbstegn (vistnok med gul baggrund (trekant?)), så er der problemer med drevet/driveren.
Avatar billede the_collector Novice
05. august 2003 - 11:50 #11
Jeg ved ikke om det er noget du kan bruge i stedet for?
http://www.bebits.com/app/1924
Avatar billede bytemind.dk Nybegynder
05. august 2003 - 11:53 #12
Hmm, det lyder som det drev jeg har, kan ik lige huske hvem der har lavet det, men det er garranteret det samme alligevel :)

Jeg har ik prøvet at fjerne drevet, men har dog ominstalleret flere gange, og det har ik hjulpet, og der er ikke noget udråbstegn ved drevet og det virker fint!

Hmm, jeg kan da prøve softwaren der :-/
Avatar billede bytemind.dk Nybegynder
05. august 2003 - 11:56 #13
Nej, tror jeg dropper den software igen, jeg kører nemlig windows og softwaren er kun til linux :-(
Avatar billede the_collector Novice
05. august 2003 - 12:12 #14
Ups det så jeg ikke. Troede at det var til windows. Prøv alligevel at slette drevet i enhedshåndtering, det kan nogen gange være nødvendig for at få den til at køre korrekt. Fornylig var jeg nødt til at slette min primære ide kanal på samme måde, fordi min harddisk kørt i PIO mode i stedet for UDMA mode. Det løste mit problem. Det samme kan måske også løse dit problem. Prøv først at fjerne drevet inde fra enhedshåndtering og genstart. Hvis det ikke virker, så prøv både at fjerne drev og den ide kanal, drevet sidder monteret på.
Avatar billede bytemind.dk Nybegynder
05. august 2003 - 12:20 #15
Det kan jeg ik se at det skal hjælpe, når jeg har ominstalleret flere gange, men jeg skal da nok prøve når jeg kommer hjem så...
Avatar billede the_collector Novice
05. august 2003 - 12:20 #16
Er der intet af ovenstående som hjælper, så har jeg desværre ikke flere ideer end at du prøver at kontakte producenten f.eks. via
http://www.ls120.com/en_US/pages/forms/ContactTechSupportResults1.jhtml;jsessionid=OLATGAE0W5ASACTFOBQSFFIKMVYGEIV0?_requestid=38181
Avatar billede the_collector Novice
05. august 2003 - 12:22 #17
Hvis du hiver drevet ud og sætter det ind igen, så er jeg ikke sikker på at den opdaterer softwaren/driveren. Men hvis du sletter den fra enhedshåndtering, drevet skal bare blive siddende hvor det er, og du genstarter, så finder windows selv driveren igen og installerer den. Nogle gange er windows' veje uransagelige ;)
Avatar billede the_collector Novice
07. august 2003 - 14:18 #18
Hvordan gik det med at fjerne drev og ide-kanal fra enhedshåndtering?
Avatar billede bytemind.dk Nybegynder
07. august 2003 - 14:20 #19
Jeg nåede ik så langt i går :-(