Avatar billede region Nybegynder
13. december 2000 - 15:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Begrænse poster i tabel..HASTER

jeg har en tabel1 hvor felt1 er autonummer.
Kan man begrænse antallet af poster i denne tabel så der feks. ikke kunne oprettes mere end 199 poster.

noget ala\'

If field1 >= \"199\" then
dataentry = false
msgbox \" ikke flere data tilladt \"
end if
Avatar billede jalle Nybegynder
13. december 2000 - 15:22 #1
Der er en begrænsning som ca. ligger på omkring 65535 poster. Du kan kun begrænse antallet af poster v.h.a. formularer med din ovenstående kode.
Avatar billede rw2001 Nybegynder
13. december 2000 - 15:34 #2
Opret Field2 og sæt dette til at være din nøgle,
i validerings reglen skal der stå \">=199\".
I din form sætter du Field2 = værdien af Field1 når der skal oprettes nye poster, dette skulle give en automatisk begrænsning af records.

Men hvorfor chekker du ikke bare nøglen på din sidste record og opretter en ny med denne værdi+1, så undgår du også at skulle nulstille dit felt med autonr.

Med venlig hilsen rw2001 ;-)
Avatar billede region Nybegynder
13. december 2000 - 16:06 #3
jeg har lavet noget lign. det du skriver bare i en query, som synes at virke... men det er jo for sent nu da du har svaret korrekt...

Tak for hjælpen.