Avatar billede macjensen Nybegynder
13. december 2000 - 14:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hente Exchange-adresser m.m. via CDO

Jeg skal lave en automatisk retrieve fra Exchange til en database, foreløbigt er jeg nået til at hente adresselisterne, men problemet er at jeg gerne skulle hente én bestemt liste ud af de der er til rådighed, og fra den hente navne,adresser,tlfnumre o.s.v. til overførsel i min database.
Koden ser indtil videre sådan ud :

Dim objsession As MAPI.Session
Set objsession = New MAPI.Session
objsession.Logon profilename:=\" \" \'Sæt en profil her
Dim ColAdrlists As MAPI.AddressLists
Dim objAdrlist As MAPI.AddressList

Set ColAdrlists = objsession.AddressLists

For Each objAdrlist In ColAdrlists

Debug.Print objAdrlist.Name
Debug.Print objAdrlist.Index
Next

Hvordan henter jeg nu én bestemt liste og dens medlemmer med alle oplysninger ?
Avatar billede brian_d Nybegynder
14. december 2000 - 11:58 #1
Hej macjensen

Det kan gøres sådan her:

      Dim objsession As MAPI.Session
      Dim objAddrEntries As AddressEntries
      Dim objAddressEntry As AddressEntry
      Set objsession = New MAPI.Session

      objsession.Logon profilename:=\"Microsoft outlook\" \'Sæt en profil her
      Set objAddrEntries = objsession.AddressLists(\"Global Address List\").AddressEntries

      On Error Resume Next
      For Each objAddressEntry In objAddrEntries
          Debug.Print objAddressEntry.Name
          Debug.Print \"E-address: \" & objAddressEntry.Address
          Debug.Print \"Given Name: \" & _
                      objAddressEntry.Fields(CdoPR_GIVEN_NAME).Value
          Debug.Print \"Initials: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_INITIALS).Value
          Debug.Print \"Surname: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_SURNAME).Value
          Debug.Print \"Display Name: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_DISPLAY_NAME).Value
          Debug.Print \"Alias: \" & _
                      objAddressEntry.Fields(CdoPR_ACCOUNT).Value
          Debug.Print \"Title: \" & _
                      objAddressEntry.Fields(CdoPR_TITLE).Value
          Debug.Print \"Company Name: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_COMPANY_NAME).Value
          Debug.Print \"Office Location: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_OFFICE_LOCATION).Value
          Debug.Print \"Office Phone 1: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_OFFICE_TELEPHONE_NUMBER).Value
          Debug.Print \"Office Phone 2: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_OFFICE2_TELEPHONE_NUMBER).Value
          Debug.Print \"Business Fax: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_BUSINESS_FAX_NUMBER).Value
          Debug.Print \"Mobile Phone: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_MOBILE_TELEPHONE_NUMBER).Value
          Debug.Print \"Pager: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_PAGER_TELEPHONE_NUMBER).Value
          Debug.Print \"Assistant: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_ASSISTANT).Value
          Debug.Print \"Assistant Phone: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_ASSISTANT_TELEPHONE_NUMBER).Value
          Debug.Print \"Home Phone 1: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_HOME_TELEPHONE_NUMBER).Value
          Debug.Print \"Home Phone 2: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_HOME2_TELEPHONE_NUMBER).Value
          Debug.Print \"Home Fax: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_HOME_FAX_NUMBER).Value
          Debug.Print \"Home Street: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_HOME_ADDRESS_STREET).Value
          Debug.Print \"Home City: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_HOME_ADDRESS_CITY).Value
          Debug.Print \"Home State: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_HOME_ADDRESS_STATE_OR_PROVINCE).Value
          Debug.Print \"Home Postal Code: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_HOME_ADDRESS_POSTAL_CODE).Value
          Debug.Print \"Home Country: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_HOME_ADDRESS_COUNTRY).Value
          Debug.Print \"Manager Name: \" & objAddressEntry.Fields _
                      (CdoPR_MANAGER_NAME).Value
          Debug.Print \"Manager Name: \" & objAddressEntry.Manager
      Next
      objsession.Logoff
      Set objFilter = Nothing
      Set objAddrEntries = Nothing
      Set objsession = Nothing

det skal vist bare modificeres lidt til dit formål.....

brian_d :o)

Avatar billede macjensen Nybegynder
14. december 2000 - 23:44 #2
Takker mange gange, det var lige det jeg manglede.