Avatar billede characterx Nybegynder
31. juli 2003 - 22:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Klik menu som ikke er et z-layer over eksiterende tekst

Hej.

Jeg står lidt i en pine og håber en/nogle flink(e) person(er) ville være behjælplige med.

Problemmet er at jeg, på trods massiv søgning, ikke har kunne finde et eksempel på det sidst til min menu.

Problemmer er at jeg vil lave en menu der er bygget op sådan så når man trykker på den hentydende tekst/link så bliver der vist en række sub-links til denne overmenu, uden siden skal til at reloades. Samtidigt skal den kunne "skubbe" den underlæggende "overmenu" ned, sådan at menuen bliver tilpasset. Den skulle derefter kunne lukkes ved klik på "overmenu". Faktisk lidt i stil med det eksperten.dk her bruger til deres "funktioner". Dog syntes jeg ikke at kunne få deres js/javascript til at virke, og vil heller ikke bare lige bruge deres kode uden lov.

Håber nogle er friske på at hjælpe.
På forhånd tak!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. august 2003 - 00:34 #1
Det lyder godt nok besværligt, hvorfor vil du ikke have en dynamisk menu.

Se eks. http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/examples/menu1.html

http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/?m=31

/per
Avatar billede characterx Nybegynder
01. august 2003 - 01:24 #2
Menuen skal være vertikalt også, glemte at sige.
Jeg vil gerne prøve og bruge denne metode istedet for, som så mange andre, at bruge en "drop-down"-menu. Denne type vile ikke passe til det design jeg brygger på, desvære.
Ellers tak.
Avatar billede characterx Nybegynder
01. august 2003 - 13:05 #3
Okay, at sove på det hjalp lidt, fik bixset dette her sammen:

<HTML><HEAD>
<script language="Javascript1.1">

    function toggleSub(oGroup) {
        var oTable = document.all["tbl_"+oGroup];
        if (oTable && oTable.style.display != "block") {
            oTable.style.display = "block";
        } else {
            oTable.style.display = "none";
        }

</script></HEAD>
<BODY>
<table>
    <tr><td><a onClick="toggleSub('sublink1');" id="btn_sublink1" href="#">link</a>
    <div id="tbl_sublink1" style="display: block;">
    <a href="#">sublink1</a><br>
    <a href="#">sublink2</a>
    </div>
    </td></tr>
    <tr><td><a onClick="toggleSub('sublink2');" id="btn_sublink2" href="#">link1</a>
    <div id="tbl_sublink2" style="display: block;">
    <a href="#">sublink1</a><br>
    <a href="#">sublink2</a>
    </div>
    </td></tr>
</table>
</BODY></HTML>

Men nu er mit problem bare hvordan jeg får lavet så den kan huske hvilken menu der skal være åben og hvilke der ikke skal - plus ved sublink-klik skal den jo stadig være åben når næste side vises. HELP :)
Avatar billede characterx Nybegynder
02. august 2003 - 20:04 #4
Lukker.. Ikke rigtigt nogle der svarer
Avatar billede snookz Nybegynder
26. august 2003 - 18:25 #5
:D