Avatar billede -killerboy- Nybegynder
13. december 2000 - 12:32 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Foretrukne ? CTRL + d?

Hvordan får man sådan at man bare skal trykke CTRL + d for at tilføje en side til foretrukne???
Og hvordan får man sådan at man kan se hvor mange brugere der er på siden?

Ligesom www.pcnyheder.dk

På forhånd TAK...
Avatar billede -killerboy- Nybegynder
13. december 2000 - 12:34 #1
Jeg har set det på flere sider...
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. december 2000 - 12:36 #2
function add_to_favorites()
{
window.external.AddFavorite(\'http://www.eksperten.dk\', \'Eksperten.dk - Online IT-support!\');
}

-Noget i den retning.. ;)
Avatar billede senj Nybegynder
13. december 2000 - 12:36 #3
Avatar billede senj Nybegynder
13. december 2000 - 12:36 #4
Ren kopi/paste

<SCRIPT LANGUAGE=\"VBScript\" RUNAT=\"Server\">
Sub Application_OnStart
  \' Nulstiller antallet af brugere når applikationen (serveren) startes
  Application(\"ActiveUsers\") = 0
End Sub
Sub Application_OnEnd
  \' Skriv kode som skal køres når applikationen (serveren) stoppes
End Sub

Sub Session_OnStart
  \' Forøger antallet af brugere med 1, når en session startes
  Application.Lock
    Application(\"ActiveUsers\") = Application(\"ActiveUsers\") + 1
  Application.UnLock
End Sub

Sub Session_OnEnd
  \' Reducer antallet af brugere med 1, når en session afsluttes
  Application.Lock
    Application(\"ActiveUsers\") = Application(\"ActiveUsers\") - 1
  Application.UnLock
End Sub
</SCRIPT>

Avatar billede -killerboy- Nybegynder
13. december 2000 - 12:52 #5
Jeg kan ik få det til at virke \"senj\"!!!

Jeg laver bare en global.asa fil skriver det som ovenover iden...ligger den ud på nettet skriver det andet på min hjemmeside... men det virker ik\'...
Er det fordi at jeg skal ændre noget i global.asa filen?

Eller skal man køre ASP for at det virker?
Avatar billede senj Nybegynder
13. december 2000 - 12:59 #6
Jeps det skal være ASP
Avatar billede jwolf Nybegynder
13. december 2000 - 14:26 #7
der er jo ikke noget i den kode der skriver det på siden.. asp\'en mangler..
Avatar billede senj Nybegynder
13. december 2000 - 14:27 #8
Når dette er gjort skal man blot tilføje denne linie kode når man vil have antallet vist på sin side.

I øjeblikket er der <%=Application(\"ActiveUsers\")%> brugere på siden.
Avatar billede jwolf Nybegynder
13. december 2000 - 14:29 #9
ehm.. man skal ikke gøre noget for at få ctrl+d til at virke. alle der bruger IE 4.0 og opefter kan trykke på ctrl+d får siden lagt i deres foretrukne. det har ikke noget med siden at gøre..
Avatar billede jwolf Nybegynder
13. december 2000 - 14:33 #10
hmm.. skal scriptet ligge i global.asa? det skal det vel..
Avatar billede senj Nybegynder
13. december 2000 - 14:34 #11
hvor faen blev dræberdrengen af?? Det var da ham der stillede dette sp. ??
Avatar billede jwolf Nybegynder
13. december 2000 - 14:35 #12
aner det ikke.. han kunne godt se at få delt point ud :)
Avatar billede -killerboy- Nybegynder
13. december 2000 - 16:45 #13
Den der kan gi mig det færdige script til global.asa filen... får pointene

Sådan at jeg ik skal gøre andet end at sætte det ind på en site...

Håber at i kan hjælpe mig...
Avatar billede senj Nybegynder
13. december 2000 - 21:12 #14
Det er dette script - husk det er ASP

<SCRIPT LANGUAGE=\"VBScript\" RUNAT=\"Server\">
Sub Application_OnStart
  \' Nulstiller antallet af brugere når applikationen (serveren) startes
  Application(\"ActiveUsers\") = 0
End Sub
Sub Application_OnEnd
  \' Skriv kode som skal køres når applikationen (serveren) stoppes
End Sub

Sub Session_OnStart
  \' Forøger antallet af brugere med 1, når en session startes
  Application.Lock
    Application(\"ActiveUsers\") = Application(\"ActiveUsers\") + 1
  Application.UnLock
End Sub

Sub Session_OnEnd
  \' Reducer antallet af brugere med 1, når en session afsluttes
  Application.Lock
    Application(\"ActiveUsers\") = Application(\"ActiveUsers\") - 1
  Application.UnLock
End Sub
</SCRIPT>

<%=Application(\"ActiveUsers\")%>

Avatar billede -killerboy- Nybegynder
13. december 2000 - 21:39 #15
det virker ik...
Avatar billede ezzuk Nybegynder
15. december 2000 - 11:54 #16
prøv www.builder.com eller www.buileder.dk, der står det vist.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
15. december 2000 - 11:55 #17
*www.builder.dk og ikke buileder, undskyld!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
15. december 2000 - 15:40 #18
hvorfor afviser du mit svar? :)