Avatar billede pixit Nybegynder
31. juli 2003 - 16:06 Der er 6 kommentarer

connection string uden odbc

Jeg har oprettet en access database på mit webhotel som ligger på en ekstern server. Jeg har fået at vide af dem der styre webhotellet, at det ikke er nødvendigt med en odbc connection når det er access, så jeg har prøvet at lave en connection med "Custom Connectionstring" således
navn: navnpådbm
string: "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("../database/DBnavn.mdb")

Men det virker ikke når jeg prøver at lave en query i DW???

Hvad gør jeg?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
31. juli 2003 - 23:30 #1
Følgende burde virke:

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strConnect = "Data Source=d:\der_hvor_din_database_ligger\navn_på_database.mdb;Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"
Conn.Open strConnect

:-) k_l
Avatar billede bojohansen Nybegynder
01. august 2003 - 00:00 #2
"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPat ("/") & "..\database\DBnavn.mdb")

Den skulle gerne virke for dig
Avatar billede bojohansen Nybegynder
01. august 2003 - 00:02 #3
"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPat ("/") & "..\database\DBnavn.mdb"

Ups, sløjefede lige den sidste )
Avatar billede pixit Nybegynder
01. august 2003 - 07:15 #4
Jeg vil gerne bruge dreamweavers funktioner når jeg skal arbejder mod databasen. Det kan kun lade sig gøre hvir jeg kan connecte til accessdbm gennem dreamweavers connection, da den derigennem ligger nogle filer op som den skal bruge. Men jeg kan ikke connecte :-(

Jeg har prøvet at vælge custom connection string og skrevet navnet og nedenunder     "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPat ("/") & "..\database\DBnavn.mdb"

Jeg har nu også fået en system dns men det hjælper stadig ikke, og jeg SKAL have det til at virke. Den der kan hjælpe mig med at få det til at virke får 120 point.

Er der evt. der kan sende et tlf. nr på email til mig, så jeg kan ringe op, eller en email, så jeg kan videregi oplysninger omkring ftp og connection, så vedkommende kan prøve om han/hun kan få det til at virke?

Jeg bruger DreamWeaver MX
Avatar billede bojohansen Nybegynder
01. august 2003 - 19:20 #5
eksperten@bojohansen.dk send info til denne mail så fikser jeg det.

Det er helt sikkert bare en lille fejl i din sti til DB'en
Avatar billede bojohansen Nybegynder
22. juni 2004 - 23:55 #6
Er det lukke tid?