Avatar billede solkaer Nybegynder
31. juli 2003 - 15:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

problemer efter udskiftning af cpu-køler

Jeg har lige skiftet min gamle cpu-køler ud med en ny
Min pc er en amd xp2000+ og dermed en socket A. køler er en silent breeze. Problemer er at kort efter jeg tænder for computeren slår den fra og når ikke en engang af søge på harddisken eller vise noget på skærmen. Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede nmh Nybegynder
31. juli 2003 - 15:32 #1
Et helt banalt spørgdmål: Har du checket at den kører rundt?
Hvis den gør det, er det næppe et køler problem, men du kan være kommet til at løsne et kabel eller har forskubbet et kort.
Avatar billede peet-49 Novice
31. juli 2003 - 15:45 #2
Har du vendt køleren rigtig i forhold til sokkel?
Avatar billede lassebm Nybegynder
31. juli 2003 - 16:06 #3
For meget køler pasta giver også varme problemer. sørg derfor kun at have et meget tyndt lag på (og kun på kernen)...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. juli 2003 - 16:38 #4
Jeg har en Silent Breeze på min xp 1700+ og den kører fint. Holder fint en temp. på 46 grader ligegyldigt hvordan jeg behandler den.

Men dine problemer lyder godt nok som varmeproblemer.
Avatar billede hub Nybegynder
31. juli 2003 - 16:40 #5
-eller som om der kunne være slået stykke af kernen...
Avatar billede solkaer Nybegynder
02. august 2003 - 15:32 #6
Jeg har selv løst problemet, men tak for jeres svar til alle