Avatar billede sutminmega Nybegynder
13. december 2000 - 11:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opretter jeg en bruger så jeg kan logge på min server ligegyldigt hvor i verden jeg befinder mig

Hvordan opretter jeg en bruger så jeg kan logge på min server ligegyldigt hvor i verden jeg befinder mig.
Det er ligegyldigt om det er med DHCP eller DNS.

På forhånd tak.
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. december 2000 - 12:38 #1
Hvordan skal brugeren logge sig ind? Via Internet eller en router eller ringe op direkte til din server?
Avatar billede burningice Nybegynder
13. december 2000 - 12:55 #2
har du dial-in på dit netværk...
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
13. december 2000 - 23:33 #3
Det er en Windows 2000 server vi snakker om ?
Windows 2000 server har indbygget terminal-service. Du kan ringe direkte til serveren via RAS og logge dig på. På klienten skal du installere en terminalklient. Hvis du vil bruge internet kan du oprette en VPN forbindelse til din server og stadig bruge din terminalklient.
I din bruger og gruppe opsætning i Act. Dir. kan du vælge hvilke bruger der skal have adgang via RAS og terminalservice.
Hvis du bare skal have dataadgang behøver du ikke bruge terminalservice.

DHCP (IP) blokken bliver separat sat op for RAS.

Vil du have nærmere svar må du skrive lidt om din hardware konf.

// Tommy Pedersen
Avatar billede sutminmega Nybegynder
19. december 2000 - 19:26 #4
Jeg har Windows 2000 Advanced Server.
ADSL fra Tele Danmark,
Som altid er logget på internettet 24 timer i døgnet.
Jeg tænkt mig at jeg ville logge ind via en hjemmeside.
Håber det er nok.
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. december 2000 - 20:07 #5
Så skal du installere Terminal Services - det kan du gøre fra Add/remove programs -> Add/remoce Windows Components -> Terminal Services.

Herfra kan du så logge på via en hjemmeside - jeg er dog stadig nybegynder på dette felt, så jeg ved ikke helt hvordan det helt går til.
Avatar billede jgammelg Nybegynder
04. januar 2001 - 13:07 #6
Hvis du skal have dette til at virke fra en webbrowser, er du nødt til at downloade Advance Terminal Service client fra Microsoft. Det giver dig en ActiveX component, som du kan benytte på din webside.

Det betyder dog, at du skal arbejde lidt med web programmering og IIS for at det kan lade sig gøre.....

Hvis du altid har en laptop med dig, er det noget nemmere, da du så bare kan installere Terminal Service clienten.