Avatar billede jaze Nybegynder
31. juli 2003 - 09:41 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Group Policy

Jeg har et synes jeg lidt mærkeligt problem og ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig videre.

Jeg har oprettet 2 OU'er til vores Firma de ser således ud
"FIRMANAVN"->"SOFTWARE DISTRIBUTION" På software distribution har jeg lavet en policy der installerer software på de enkelte PC'er når de komme på domænet, mit problem er følgende:

Hvis jeg ligger COMPUTER KONTOEN ind i SOFTWARE DISTRIBUTION så virker alt lige med det samme, men hvis jeg laver en GROUP og siger at min COMPUTERKONTO er MEMBER sker der ikke en sk...
Why, Why? :(

Et tillægs spørgsmål:
Skal der laves nogle specielt for at få en POLICY til at virke via VPN?
Avatar billede ewaldo Nybegynder
31. juli 2003 - 11:35 #1
Husker du at apply din policy på denne group?
Avatar billede karser Nybegynder
31. juli 2003 - 12:53 #2
Dit spørgsmål vedr. VPN...

Det kommer an på den båndbredde der er tilgængelig for clienten. I AD ligger der nemlig en default policy, der stopper behandlingen af GPO hvis båndbredden er under et hvist antal Kb/sek...

Denne default værdi skal disables og den hedder hvist "Proccess GPO over slow link" samt "disable slow link detection"...
Avatar billede karser Nybegynder
31. juli 2003 - 13:01 #3
mht. dit spørgsmål vedr. behandling af GPO for software distribution, så er jeg lidt i tvivl om hvad du mener...

Det/de objekter der skal have applyet dine GPO's skal ligge under den pågældende OU.

Altså kan du ikke "samle" eks. alle dine computer accounts i en Security Group, og så bare nøjes med at ligge denne group ind under din OU!
Avatar billede jaze Nybegynder
31. juli 2003 - 13:40 #4
karser>> Jeg har ikke kigget på det punkt du nævner vedr. VPN - Hvor finder jeg den indstilling?????

Med hensyn til OU'er er det præcis som du beskriver, at jeg havde tænkt mig at gøre.
Vil det sige at mine computer accounts bare skal ligge i den pågældende OU?
Avatar billede karser Nybegynder
31. juli 2003 - 13:47 #5
nemlig!

giv mig et par minutter... Så finder jeg det med VPN'en til dig! (Gælder i øvrigt også for RAS og lign.)
Avatar billede karser Nybegynder
31. juli 2003 - 13:55 #6
Du skal bruge følgende GPO indstillinger:

/Computer Configuration/Administrative Templates/System/Logon/Do not detect slow network connections... Sæt denne til "ENABLED"

/Computer Configuration/Administrative Templates/System/Group Policy/Group Policy slow link detection/ Sættes til "ENABLED" og Connection Speed til 0 (nul).

/Computer Configuration/Administrative Templates/System/Group Policy/Software installation policy processing/ Sættes til "ENABLED"
- Allow processing... Skal hakkes af!
- Process even... Bør også hakkes, men tror ikke det er en betingelse!

Håber det kan bruges!

Karser
Avatar billede jaze Nybegynder
31. juli 2003 - 15:10 #7
Prøver det lige og så vender jeg tilbage snarest ;o)
Avatar billede jaze Nybegynder
31. juli 2003 - 15:41 #8
Det spiller bare en million - PERFECT

Ved du om der er nogen, måde hvorpå man kan styre Win95/98 via Policies?
Jeg giver naturligvis extra points

Jaze
Avatar billede karser Nybegynder
31. juli 2003 - 15:44 #9
Nej, det er jeg ret sikker på, at man ikke kan!

Så vidt jeg ved er det kun muligt på 2K og XP!
Avatar billede jaze Nybegynder
31. juli 2003 - 15:47 #10
også simple ting som folder redir m.m.?
Avatar billede karser Nybegynder
31. juli 2003 - 15:56 #11
Jeg mener at have læst et sted, at AD kun understøttes af Win2K og XP.

...tror eneste metode til at "styre" Win9X er ved at bruge Logon-Scripts!
Avatar billede jaze Nybegynder
31. juli 2003 - 15:58 #12
Ja, det frygtede jeg. Det bruger jeg idag, men der er ikke mulighed for at låse/ændre i brugernes opsætning ikke engang via den gamle POLEDIT eller har jeg misset den?
Avatar billede karser Nybegynder
31. juli 2003 - 16:03 #13
POLEDIT kender jeg ikke! ...Men jeg er ret sikker på at du ikke kan låse for noget som helst på w9x... uanset hvad du gør.

Der er ingen sikkerhed på disse operativ systemer! (gælder også ME for øvrigt)
Avatar billede jaze Nybegynder
31. juli 2003 - 16:53 #14
Det kan også være det samme, de gl. OS lever ikke så længe endnu ;)

Du skal have 1000 tak for hjælpen, jeg håber jeg kan hjælpe dig en dag.

Jaze