Avatar billede zer0c00l Juniormester
30. juli 2003 - 14:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Pludselig langsom computer

Hej eksperter..

Jeg har for nyligt overført omkring 30gb fra en vens harddisk til min fordi hans harddisk var lettere defekt og gerne ville redde sit data inden det var for sent.

Problemet er nu bare at min computer er begyndt at køre ekstremt langsomt.. Bare jeg laver den mindste handling flyver CPU-forbruget helt til tops. Jeg defragmenterede i nat i forhåbning om det ville hjælpe, men det gjorde det ikke :(

Hvad kan der være galt, og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
30. juli 2003 - 14:08 #1
Er disken fyldt så meget op at windows ikke kan få lov at lave den størrelse swap/sidefil den har behov for???
Avatar billede venja Nybegynder
30. juli 2003 - 14:09 #2
Problemet kan være at du har "overfyldt" din HD. Windows skal bruge et vist antal MB til swapfil, og hvis du selv fylder disken, kan windows ikke længere arbejde normalt
Avatar billede cpufan Juniormester
30. juli 2003 - 14:12 #3
man anbefaler 25% ledig harddisk-plads
Avatar billede cpufan Juniormester
30. juli 2003 - 14:13 #4
prøv evt. at ændre "skraldespandens" pladsbehov til f.eks. 1%
Avatar billede zer0c00l Juniormester
30. juli 2003 - 14:29 #5
På det drev windows ligger er der brugt 7,82 af 14,6 gb og på drev d (det der blev overført ca 30 bg til) er der brugt 51,8 af 97,1 bg, så jeg tvivler på det er pga pladsmangel??
Avatar billede serverservice Praktikant
30. juli 2003 - 16:15 #6
Du skal optimere din pagefile=sidefil
For at forbedre/aflaste ram under skrivning til harddisk optimerer du din pagefile...
Sådan forøger du din pagefile:
højreklikker på denne computer på skrivebordet -egenskaber- avanceret-ydeevne indstillinger-avanceret-skift-
størrelse ved start = samme størrelse som maksimal størrelse

Hvad med virus? prøv en onlinescan fra http://www.spywarefri.dk/
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
02. august 2003 - 06:41 #7
Avatar billede zer0c00l Juniormester
03. august 2003 - 12:58 #8
Hvad gør denne pagefil dannyboyd??

Jeg lavede bare en repair af WinXp, så kører den optimalt igen.. strange.. men tak for hjælpen ellers..

Skriv lige hvad det gør gødt for med den pagefil dannyboyd, for så vil jeg da gøre det alligevel :) Du skla nok få non point for det..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. august 2003 - 13:00 #9
tjah - en repair er jo som at tisse i bukseren - det varmer lige nu, men senere..  ;-)
Avatar billede serverservice Praktikant
03. august 2003 - 22:34 #10
->Zerocool Pagefile er med til at understøtte ram når der skrives (midlertidigt) til harddisken. Den skal gerne være 2x ramstørrelsen...ok?
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
22. august 2003 - 11:47 #11
En pagefile bruges når windows mangler RAM, så smider den de RAM blokke (pages) der ikke lige lader til at være i brug ned på disken.
Avatar billede zer0c00l Juniormester
24. september 2003 - 17:30 #12
sorry ventetiden :)