Avatar billede janhan Nybegynder
30. juli 2003 - 14:02 Der er 1 løsning

Godt eller dårligt script ?

Hej

Jeg var på kræmmermarked for 10 dage siden, købte en kasse med både hard og software, godt og dårligt.
I den lå en CDkopi med Lademanns Leksikon, hvis jeg sætter CDen i, siger mit antivirus.
Mistænkeligt Script.
Jeg er på bar bund i script og kunne godt tænke mig at vide om jeg kan prøve at installere programmet eller jeg skal arkivere CDen lodret.

Scriptet ser sådan ud.

var Wsh = WScript.CreateObject("WScript.Shell");
try{
    var ieVer=parseFloat(Wsh.RegRead("HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Internet Explorer\\Version"));
    if(ieVer<5.5){
        var srcDir=WScript.ScriptFullName.replace(/ShellExecute.js/,"");
        Wsh.RegWrite ("HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Lademann\\LML2003\\srcDir",srcDir,"REG_SZ");
        var inst = 6
        try{
            winVer=Wsh.RegRead("HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Version");
            if(winVer.match(/95/)){inst=5}
        }
        catch(err){
            inst=6
        }
        if(inst==6){
            Wsh.Run(srcDir+"IE\\IE6\\ie.exe");
        }
        else {
            Wsh.Run(srcDir+"IE\\IE55\\ie.exe");
        }
    else{
        try {
            startDir=Wsh.RegRead("HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Lademann\\LML2003\\startDir");
            srcDir=Wsh.RegRead("HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Lademann\\LML2003\\srcDir");
            Wsh.Run(srcDir + "runhta " + startDir + "ns\\lml2003.hta");
        }
        catch(err) {
            try{
                Wsh.Run(WScript.ScriptFullName.replace(/ShellExecute.js/,"")+"Setup.exe",1,true);
                Wsh.Run(WScript.ScriptFullName.replace(/ShellExecute.js/,"")+"wmpcdcs8.exe");
            }
            catch(err){
                WScript.Echo("Installationen kan ikke gennemføres.");
            }
catch(err) {
    Wsh.Run(WScript.ScriptFullName.replace(/ShellExecute.js/,"")+"IE\\IE6\\ie.exe");
}

Det er sort snak for mig, men måske sidder der et lyst hoved og kan fortælle mig om det er OK.

På forhånd tak.
Avatar billede venja Nybegynder
30. juli 2003 - 14:15 #1
hvis det er en original inst. CD fra lademann, er der ikke noget i vejen for at du installerer denne. - De fleste antivirus programmer vil pr. default advare om denne type Wscript.