Avatar billede hjep Nybegynder
30. juli 2003 - 11:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Slette id

Jeg skal have slettet en id

Har prøvet med
'SQLstmt = "DELETE FROM t_mail WHERE id=" & TRIM(Request.QueryString("id"))
SQLstmt = "DELETE FROM t_mail WHERE id = " & Request("id")
Conn.Execute (SQLstmt)
conn.Close

Ingen af dem er der held med
Har prøvet at slette en enkelt med
SQLstmt = "DELETE FROM t_mail WHERE id = '13'"

det gik uden problemer, men det kan jeg ikke rigtig bruge til så meget

Fejlbeskeden
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e09'
[TCX][MyODBC]You have an error in your SQL syntax near '' at line 1
/medlem/medlem.asp, line 258
Avatar billede snowball Novice
30. juli 2003 - 11:13 #1
Der er forskel på dine SQL sætninger. I den ene angiver du tallet som et tal og i den anden angiver du det som en tekst !

Nu hvor det er din "SQLstmt = "DELETE FROM t_mail WHERE id = '13'"" der virker, så har du lavet dit ID felt som et tekst felt. Det kan man så diskutere hvor smart det er, men prøv at rette den øverste til

SQLstmt = "DELETE FROM t_mail WHERE id = '" & Request("id") & "'"

Snowball
Avatar billede medions Nybegynder
30. juli 2003 - 11:16 #2
'SQLstmt = "DELETE FROM t_mail WHERE [id] =" & TRIM(Request.QueryString("id"))
SQLstmt = "DELETE FROM t_mail WHERE [id] = " & Request("id")
Conn.Execute (SQLstmt)
conn.Close

//>Rune
Avatar billede hjep Nybegynder
30. juli 2003 - 11:28 #3
til snowball

Det virker men jeg er uenig i at det er et tekstfelt. Det er en mysql database og den står som INT med auto-increment

Men det korte og det lange det virker
Avatar billede snowball Novice
30. juli 2003 - 11:38 #4
hjep: OK, men det er bare normalt kun tekst felter man angiver med ' omkring ! :)

Snowball