Avatar billede per_s_n Nybegynder
30. juli 2003 - 10:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Streaming test

Jeg har udarbejdet flg. side og vil gerne høre om der er nogle der har problemer med at se den eller har forslag til hvordan jeg kan optimere den endnu mere.

http://www.forsvarsyd.dk/index.php?filmlist=true

På forhånd tak
Per S Nielsen
Avatar billede morten_leth Nybegynder
30. juli 2003 - 10:41 #1
nææh.... her er der ikke nogen problemer med at se det overhovedet... ingen forslag til ændringer det ser bare kanon ud.... (IE 6)
Avatar billede jschr Nybegynder
30. juli 2003 - 10:47 #2
Det ser fint ud og kører også gennem firewall via http. Måske kunne du optimere video kvaliteten ved at reducere til 25 fps og få lidt "renere" video. En anden mulighed er at bruge VBR multipass fremfor CBR og forbedre kvaliteten lidt på den måde - men det ser nu flot ud det du har lavet!
Avatar billede per_s_n Nybegynder
30. juli 2003 - 10:50 #3
Hu.. Troede at man kunne give point til alle der svarede.. :(
Vil lige prøve at lave en ny video med det du skriver jschr.
Tak.
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
30. juli 2003 - 10:52 #4
Ser fint ud.

1) Måske kunne kortet under [Organisation]lægges på i en lidt bedre kvalitet - hvis det ikke findes så rentegn kortet....

2) Teksterne under [Informationstemaer] flyder lidt for meget sammen - en lille smule mere adskillelse ville får det til at se mere overskueligt ud. Måske bare et linieskift mere eller en lille tynd streg.
Avatar billede per_s_n Nybegynder
30. juli 2003 - 11:48 #5
jschr:
Kan ikke ligge det i CBR da filmene ligger på en streaming server hos teledanmark. (koster røven) Men er lige i gang med at prøve at lave dem om til 25 fps for at se om det kan hjælpe lidt.

oneskarvonly:
Du har ret, det ser ikke skide godt ud det kort[Organisation], men det følger en folder som der er udgivet og for at holde en standard på siden så skal det med i den størrelse. Derfor er kvaliteten også lidt kedelig da jeg hellere ville have at det kørte lidt hurtigt. ;

[Informationstemaer] bliver kopieret ud af et word dokument som bliver indsat direkte på hjemmesiden, men vil da se om jeg ikke kunne få det rettet til.

;) mange tak for jeres kommentarer
Det er rart at høre lidt meninger om sit site.
Per
Avatar billede morten_leth Nybegynder
30. juli 2003 - 14:12 #6
per_s_n >> hvis du mener du har lavet fejl mht. pointene så sig til så opretter jeg bare et spm. til dem du mener skulle have haft... det skal jo være fair for alle....
Avatar billede per_s_n Nybegynder
30. juli 2003 - 14:17 #7
Det går vist nok.. Var bare ikke lige klar over at man kun kunne give til en pr spørgsmål..
;)
Avatar billede zoom Praktikant
25. september 2003 - 09:47 #8
Hej Per, det er et fint layout til dine videoer, hvad gemmer du dine film i for et format ? Hvor store er filerne ? Måske kan jeg hjælpe med et alternativ til teledanmark hvor prisen er en helt anden ;-)))
Avatar billede per_s_n Nybegynder
25. september 2003 - 11:18 #9
Hej Zoom.
Filerne er komprimeret med Windows Media Encoder og ligger i wmv med en bitrate på 268 Kbps og 25 fps.
Størrelsen variere men du kan bare prøve at hente en film ved at bruge linket [Hent film] på video siden.
Så kan wmv filen hentes ned, hvis man ikke lige har en forbindelse der er hurtig nok.
Du er velkommen til at sende mig en email(per_s_n@hotmail.com) hvis du har et godt tilbud med hensyn til streaming, så skal jeg kikke på det.
mvh Per