Avatar billede mlarsen_dk Nybegynder
12. december 2000 - 22:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Autoindlæsning af link

Jeg vil gerne kunne noget lignende dette:
<!-- #INCLUDE VIRTUAL=\"http://www.mysite.dk/mlarsen/stats.asp\" -->
på en server, der ikke fatter en brik ASP.
Altså en slags refresh eller noget i den stil, så hver gang jeg indlæser en side, kigger den lige forbi dette ASP (der ligger på en server, der kan afvikle ASP) og så ellers viser siden som normalt.
Avatar billede geeeet Nybegynder
13. december 2000 - 14:20 #1
Det kan du desværre ikke, da den server du inkluderer det på så skal kunne asp.
Lav evt. et frameset med 100%,0 sådan at din url forbliver på det første domæne, selvom du ser en fil på det andet...

/Geeeet
Avatar billede mlarsen_dk Nybegynder
13. december 2000 - 17:03 #2
Det kunne være en mulighed. Men det ville være mere elegant, hvis jeg kunne \"auto-poste\" en form til ASP-siden, og så ellers inkludere dette på de sider, jeg vil have statestik på.
Kan man det? Og hvordan?
Avatar billede geeeet Nybegynder
13. december 2000 - 17:10 #3
Nej, og du kan heller ikke få dit asp-script til at lave en tekstfil og importere, da det ikke kan lade sig gøre på tværs af forskellige domæner...

Jeg kan ikke lige komme på andre løsninger, jeg bruger selv ovenstående...

/Geeeet
Avatar billede mlarsen_dk Nybegynder
13. december 2000 - 17:33 #4
Der er ellers en method tilknyttet FORM, der hedder submit. Jegb forestillede mig, at jeg kunne følgende:
<FORM ID=\"stats\" ACTION=\"http://www.somewhere.dk/stats.asp\" method=\"POST\">
</FORM>
<SCRIPT LANGUAGE=\"jscript\">
stats.submit
</SCRIPT>

... Men indtil videre uden held
Avatar billede geeeet Nybegynder
13. december 2000 - 17:34 #5
Ja, du kan godt få din form til at submitte til et script på en anden server, men du kan stadig ikke hente det ud igen... så det løser vel ikke dit problem ?!?

/Geeeet
Avatar billede mlarsen_dk Nybegynder
13. december 2000 - 17:43 #6
Jo, faktisk. ASP-siden er passiv. Den skal ikke returnere noget. Bare reg. at der har været besøg.

Men det funker ikke helt,- dvs. ingen fejlmeddelelser, men heller ingen resultat...
Avatar billede geeeet Nybegynder
13. december 2000 - 17:51 #7
Prøv:

<html>
<head>
    <title>ghtml</title>
</head>

<body onload=\"document.form.submit();\">

<form name=\"form\" method=\"post\" action=\"http://www.bricius.dk/index.html\">
<input type=\"hidden\" value=\"noget\">
</form>

</body>
</html>

MEN lige nu kører den store diskution, og der er stemmer både for og imod...

/Geeeet
Avatar billede mlarsen_dk Nybegynder
13. december 2000 - 18:04 #8
BRAVO! Det kører. Man skal åbenbart have en input med...

Hvad er det lige, den store diskussion går på?
Avatar billede geeeet Nybegynder
13. december 2000 - 18:14 #9
Om alle browsere tillader at man laver en submit af formularen på onload, altså uden at brugeren har trykket submit...

Jeg tror du skal teste den grundigt, både i netscape på pc og mac...

er kun testet i nn6

/Geeeet