Avatar billede mnoergaard Nybegynder
29. juli 2003 - 20:52 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hæjlp til dobbel RS brug for hurtig hjælp, og gode poing

Hey der ude jeg har brug for hjælp

Jeg har en database hvor i den ene tabel ser sådan ud
id | titel | biodato

her under er der ingen under id der er ens, under titel giver vist sig selv
biodato der kan godt fremkomme at samme dato fremkommer flere gange

det jeg vil ha lavet er at der kommer en liste ud som på
www.moviezonen.dk/kommer_bio.asp
men hvor der står "her" vil jeg have at titlerne som har den overståenden biodato kommer, så hvis der er 10 film der kommer den 1 august så kommer der 10 titler, den 2 august er der kun 2 film der for kun 2 titler, hvis eks den 3 august ikke findes i tabellen så skal den ikke udskrives..

nogle der kan hjælpe mig???
Avatar billede jnissen Nybegynder
29. juli 2003 - 22:49 #1
Du kan gøre sådan:

<%
set conn = server.createobject("ADODB.connection")
path = Server.MapPath("db.mdb")
conn.Open "DBQ="& path &";DefaultDir="& path & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"

SQL = "SELECT DISTINCT biodato FROM bio order by biodato ASC"
set RS = Conn.Execute(SQL)
%>

<%
do until rs.eof
SQL2 = "Select * From bio Where biodato = '" & rs("biodato") & "' order by titel ASC"
set RS2 = Conn.Execute(SQL2)
%>
<%= RS("Biodato") %><br>
<%do until rs2.eof%>
<%= RS2("Titel") %><br>

<%
rs2.MoveNext
Loop
%>
<br>
<%
rs.MoveNext
Loop
%>
Avatar billede orca Nybegynder
29. juli 2003 - 23:23 #2
Eksemplet virker formentligt, overvej dog at brug Response.Write() i stedet for at skifte mellem <% %> og normalt html konstant.

Det kan også optimeres en del ved at udnytte et inner join, jeg har tidligere skrevet en artikel som introduktion til inner joins her: http://www.improve.dk/content/articles/item.aspx?ArticleID=23 hvis det har interesse.
Avatar billede mnoergaard Nybegynder
29. juli 2003 - 23:31 #3
jeg retter lige det men databasens navn. også får jeg denne fejlmeddelse

Microsoft JET Database Engine error '80040e10'

No value given for one or more required parameters.

/kommer_bio2.asp, line 85
Avatar billede mnoergaard Nybegynder
29. juli 2003 - 23:32 #4
dette er linie 85

set RS2 = Conn.Execute(SQL2)
Avatar billede orca Nybegynder
29. juli 2003 - 23:38 #5
Prøv at skriv

Response.Write(SQL2)
Response.End

inden den linie, post herefter resultatet.
Avatar billede mnoergaard Nybegynder
29. juli 2003 - 23:42 #6
Select * From film Where biodato = '22-04-1984' order by titel ASC
Avatar billede mnoergaard Nybegynder
30. juli 2003 - 00:14 #7
oki nu har jeg sidet og leget med koden

hvordan får jeg i SQL2 sådan er at SQL bestemmer hvad der kommer ud når SQL2 er i gang??
Avatar billede mnoergaard Nybegynder
30. juli 2003 - 15:09 #8
jeg siger tak for hjælpen, men det lykkes ikke ved hjælp af dette.
med hjælp her http://exp.dk/spm/381228
og med egen hjælp lykkes det.
men jeg vil stadig gerne give jer begge poing fordi i gad hjælpe.. så hvis orca gider poste et svar.
Avatar billede orca Nybegynder
30. juli 2003 - 18:29 #9
np :)
Avatar billede mnoergaard Nybegynder
30. juli 2003 - 18:37 #10
Mange tak for hjælpen folkens