Avatar billede spritzer Nybegynder
28. juli 2003 - 18:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

WebWiz JMail fejl

---------------------Koden---------------------------
            With objJMail
                'Out going SMTP mail server address
                .ServerAddress = strIncomingMailServer

                'Who the e-mail is from
                .Sender = strFromEmailAddress
                .SenderName = strFromEmailName

                'Who the e-mail is sent to
                .AddRecipient strRecipientEmailAddress

                'The subject of the e-mail
                .Subject = strSubject

                'Set the e-mail body format (BodyHTML=HTML Body=Text)
                If blnHTML = True Then
                    .HTMLBody = strEmailBodyMessage & strEmailBodyAppendMessage
                Else
                    .Body = strEmailBodyMessage & strEmailBodyAppendMessage
                End If

                'Importance of the e-mail
                .Priority = 3

                'Send the e-mail
                If NOT
(linje227) strIncomingMailServer = "" Then .Execute
            End With

            'Close the server mail object
            Set objJMail = Nothing

---------------------FEJLEN--------------------------

jmail.SMTPMail error '8000ffff'

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

/forum/functions/functions_send_mail.asp, line 227

--------------------ØNSKET LØSNING-------------------

Da der ikke skal sendes nogen mail - ønsker jeg blot at omgå denne fejl? hvordan
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. juli 2003 - 18:29 #1
Fejlen kommer typsik hvis server adressen er forkert, så tjek at server adressen er rigtig, denne:
  .ServerAddress = strIncomingMailServer

Eller at email adressen ikke er gyldig, denne:
  .AddRecipient strRecipientEmailAddress

Så prøv at tjekke de er OK, evt prøv at skrive det i ren tekst "mail.server.dk" og "xx@minmail.dk" og se om fejlen kommer.
Avatar billede spritzer Nybegynder
29. juli 2003 - 08:52 #2
Pt kan jeg ikke se fejlen? alt ser ud som det bør - kigger på det igen når jeg kommer hjem.
Avatar billede nanosoft00 Nybegynder
29. juli 2003 - 13:25 #3
hvis du alligevel ikke ønsker at sende mails så kan du jo bare slette det stykke der står for mail afsendelsen
Avatar billede seeque Nybegynder
29. juli 2003 - 20:26 #4
øøøøhhh.... hvis du ikke vil sende en mail, hvad bruger du så JMail for ?? :-)

bortset fra det så kan man ikke har ser hvilken server du kører ASP-filen på og hvilken server du bruger som SMTP-server. Hvis de to ikke er den samme og du ikke bruger din internetudbyders SMTP-server skal du ikke forvinte at SMTP-serveren tillader dig at sende mails via denne.
En åben SMTP-server vil ofte hurtigt blive brugt til at sende spam-mail fra og dermed hurtigt banned af diverse DNS-servere på internettet.

Mvh
SeeQue
Avatar billede seeque Nybegynder
29. juli 2003 - 20:29 #5
hvis du absolut VIL have den aktuelle brug af JMail kan du bruge et stykke "beskidt" kode i toppen af din ASP-fil:

  On Error Resume Next

Jeg er dog ikke 100% sikker på at det virker. Hvis det virker vil siden ignorere alle fejl og fortsætte som om intet er hændt.

Mvh
SeeQue