Avatar billede webbe Nybegynder
12. december 2000 - 16:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

JavaScript popup!

Hejsa!

Der er flere ting i mit spørgsmål.

Jeg har en database hvor jeg har nogle cd-titler osv. Disse titler bliver listet (via ASP). Feltet kunstner skal være klikbart - dvs. det skal være et hyperlink. Når man klikker på linket skal det åbnes i et popup-vindue.

Så kommer mine spørgsmål:

1: Skal popup-scriptet stå i den fil jeg lister mine poster i, eller skal det stå i den fil jeg viser de enkelte poster?

2: Hvordan laver jeg mit felt til at link - jeg har prøvet med denne linie <a href=\"\"java script:openPopUp(\'show.asp?bestnr=<%=rs.fields.item(\"Bestnr\") %>\', 650, 330)><%=rs.Fields.Item(\"Kunstner\").Value)%></a> , men det virker åbenbart ikke.

Da der er 2 spørgsmål giver jeg 60 point til den der kan svare på begge to....og kom nu for engangs skyld med noget brugbart!

Har efterhånden oprettet en del spørgsmål herinde, men har endnu ikke kunnet bruge nogle af de svar jeg har fået.
Avatar billede timsen Nybegynder
12. december 2000 - 16:45 #1
Har du set om der er noget på : http://www.builder.dk/builders/windowbuilder.asp
Avatar billede np3103 Nybegynder
12. december 2000 - 21:31 #2
AD 1:
Det skal være i den fil du lister dine poster i.

AD 2:
Gør sådan:
<a href=\"java script:window.open(show.asp?bestnr=<%=rs.fields.item(\"Bestnr\") %>, \"Show\", config=\'resizable=yes,scrollbars=yes,toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,width=650,height=330\')\"><%=rs.Fields.Item(\"Kunstner\").Value)%></a>

openPopUp er ikke en indbygget JavaScript funktion, og kan derfor ikke kaldes med mindre du selv har lavet den et eller andet sted. Desuden har du skrevet sådan: href=\"\"javasc.... hvilket ikke duer da du lukker href uden at få kaldet til dit JavaScript med.

MVH
Avatar billede webbe Nybegynder
13. december 2000 - 08:31 #3
np3103!

Tjah - kunne kun bruge ca. halvdelen af dit svar...nemlig ad1....du laver nemlig selv en fejl i den linie i ad2...men den har jeg selv fundet, men fordi jeg er i godt humør får du alle pointene! ;o)