Avatar billede klp29 Nybegynder
12. december 2000 - 15:49 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan skifter vi automatisk mellem 1 og 2 kanaler isdn?

Vi har en Zyxel 100 ih isdn router.

Den kan sættes op, så den er på nettet med 128 kbs, men automatisk frigør en kanal, når telefonen ringer.

Nu er den sat op til Bandwith On Demand, men det virker modsat : hvis den downloader meget, \"blæser\" den på om telefonen ringer - og det dur ikke - telefon er vigtigst, men dobbelt hastighed skal selvfølgelig køre når der ikke tales i telefon!
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
12. december 2000 - 16:11 #1
er med på en lytter
Avatar billede klp29 Nybegynder
12. december 2000 - 16:18 #2
Altså, BOD virker fint når man henter og sender af og til, for så tager den automatisk fuld båndbredde (2 kanaler / 128 kbs), men hvis man sender/modtager mange store filer på en dag, er telefonen blokeret alt for meget.
Avatar billede twister10 Nybegynder
12. december 2000 - 18:48 #3
Det skal du ikke gøre i routeren, du skal abonnemere på ISDN - PArkering, denne server sender et ring signal til modemmet/routeren som aktiveres hvis tlf. ringer, hvis den ringer så afbryder den, den ene forbindelse, og efter samtalen er slut ringer den op med kanalen den afbrød igen, hvis det skulle være nødvendigt :-)

Jeg har selv kørt med dette ved TDK !
Avatar billede klp29 Nybegynder
12. december 2000 - 19:07 #4
Avatar billede twister10 Nybegynder
12. december 2000 - 19:09 #5
NOPE!!!!!

Men det gør de via ISDN2 HOTLINE :-)))

Så hav lige tålmodighed do :-)
Avatar billede schubert Nybegynder
12. december 2000 - 20:15 #6
Svaret er egentlig ret enkelt. Zyxel Prestige 100Ih understøtter ikke det man kalder \"CallBumping\", hvilket er det du efterlyser. Heller ikke selv om du abbonere på det. Der er en mangler mange Zyxel brugere har klaget over længe, incl. undertegnede..

Sorry
Avatar billede klp29 Nybegynder
12. december 2000 - 20:23 #7
ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆV - hvilke routere gør så???
Avatar billede twister10 Nybegynder
12. december 2000 - 20:25 #8
TDK\'s EICON DIVA LAN og MODEM gør :-)

Har sat dem begge op :-)