Avatar billede alvion Nybegynder
12. december 2000 - 15:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MS SQL 6.5 - slette felter i tabel

MS SQL Server 6.5 har vel nok det mest elendige vedligeholdelses interface, der kan graves op på denne jord...

Hvordan sletter man en \"column\" man tidligere har tilføjet til en tabel?

Interfacet giver ikke mulighed for det. Dernæst prøvede jeg med følgende SQL uden held:

alter table stilling drop column _stiltype

Help me!!!
Avatar billede powerboy Nybegynder
12. december 2000 - 16:52 #1
så længe der er data i kan man ikke slette felter i 6.5 , en af de ændringer der kom i 7.0 :)
Avatar billede alvion Nybegynder
13. december 2000 - 02:19 #2
For en i #?¤#$@£§?#$@£$@*!!!!!!

Ok, er løsningen så:

1) Lav en ny tabel, kun indeholdende de felter, som jeg vil beholde
2) Lav og kør et vb-script, som select\'er fra den oprindelige tabel og kun indsætter de relevante felter i den nye tabel
3) Drop den gamle tabel
4) Omdøb den nye tabel til den gamles navn

Eller findes der en bedre løsning?
Avatar billede bubel Nybegynder
15. december 2000 - 11:46 #3
Dette virker under 7.0, men prøv det lige alligevel

Benyt EnterPrise Manager
1) Eksporter Tabellen til samme database
2) Benyt et Query til at specificere hvilke data du vil eksportere (Benyt Query Builder)
3) Medtag alle kolonner pånær den du vil af med
4) Giv Destination tabellen et nyt navn

Håber det hjælper
Avatar billede alvion Nybegynder
15. januar 2001 - 01:31 #4
Jeg lukker spørgsmålet, da der ikke er kommet en løsning, som fungerer (beklager bubel, men det virkede ikke)