Avatar billede hasmi Nybegynder
27. juli 2003 - 20:36 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Menu søges

Jeg har brug for en menu, og den skal ligge i en tabelcelle.
Når man klikke på MenuPkt1 skal der i tabelcellen nedenunder åbnes MenuPkt1's submenuer.
Klikker jeg på MenuPkt2 skal dette punkts submenuer åbnes i tabelcellen nedenunder.

Sådan her skal det cirka se ud, hvis jeg klikker på eller fører musen over MenuPkt1:
_______________________________________
Her er der billeder og tekst          |
________________________________________|
MenuPkt1  -  MenuPkt2  -  MenuPkt3    |
________________________________________|
MP1sub1 - MP1sub2 - MP1sub2            |
________________________________________|
          Siden øvrige indhold        |
________________________________________|

Koden kan være i html, css, eller måske bedre i js.
Javescript vil måske være bedst, da jeg så i heldigste fald stort set kan nøjes med en fil.js henvisning på siden.
Avatar billede superanden Nybegynder
27. juli 2003 - 20:52 #1
www.demaweb.dk

sådan en menu?
Avatar billede hasmi Nybegynder
27. juli 2003 - 20:57 #2
Ikke helt.
MenuPkt1-osv. skal være synlige hele tiden - som demaweb.
Hvis ikke der er mouseover (eller klikket) skal ingen submenuer være synlige.
Avatar billede superanden Nybegynder
27. juli 2003 - 20:59 #3
skal sub menuen komme rullende ned eller skal den vær som på demaweb bare som mouseover? som forsvinder når musen fjernes igen?
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
27. juli 2003 - 21:01 #4
Avatar billede hasmi Nybegynder
27. juli 2003 - 21:02 #5
Den må godt bare være som mouseover, som forsvinder, når musen fjernes igen.
Men det vil måske se godt ud, at den ruller ned. Der er ganske vist ikke så meget at rulle med, når submenupunkterne ligger vandret, medmindre der rulles først ned og så vandret til højre.
Avatar billede hasmi Nybegynder
27. juli 2003 - 21:07 #6
jokkejensen>> det kan godt være at dine menuhenvisninger har mouseover, men de opfylder vist ikke mine øvrige ønsker med tabelplaceringen!
Gælder din henvisning en ganske bestemt menu, så vil jeg gerne vide hvilken.
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
27. juli 2003 - 21:08 #7
nej men det bliver umuligt at finde en hvor de kommer frem i andre tabeller...
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
27. juli 2003 - 21:09 #8
men jeg har set noget lignende det du søger.. den var bare udviklet i asp.. men er det ok ?
Avatar billede hasmi Nybegynder
27. juli 2003 - 21:10 #9
jokkejensen>> i asp? nej
Avatar billede bearhugx Nybegynder
27. juli 2003 - 22:04 #10
Hmm .. hvad med noget ala strip-menuen (topmenuen) på http://www.elsesminde.dk (den er kodet af undertegnet, og der er logisk seperation af eventhandling, objekt-model, data (menu-definitionen) og præsentationslogik...)

/Søren Munk Skrøder
Avatar billede hasmi Nybegynder
27. juli 2003 - 22:43 #11
bearhugx>> Vi er næsten ved at være der. Det er temmelig tæt på det, jeg ønsker.
Kunne man ikke lave undermenuområdet tomt ved mouseout. Hvis man gjorde undermenufontstørrelsen lidt mindre, ville det nok ikke se helt så tomt ud.
En lille biting: Man kunne vel også lave det sådan, at aktivering af menuerne  ikke medfører, at de øvrige menuer til højre rykker en anelse.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
27. juli 2003 - 23:01 #12
yes yes ... Den eneste grund til at der ikke sker clear ved mouseout, var fordi elsesminde mente, at det ville være forstyrrende at menuen forsvandt *LOL* ...
og ja - det er muligt - vi taler om en parameterændring :-)

Grunden til at "det rykker en anelse" er fordi at der skiftes mellem normal og fed skrift - hvis man undgår det - og kun enten bruger fed eller normal skrift, så vil den ikke rykke sig... (men alt det kan man konfigurere i det medfølgende style-ark (CSS))
Avatar billede bearhugx Nybegynder
27. juli 2003 - 23:06 #13
bemærk forresten at du kan arbejde med flere menu-definitioner af gangen og at menuen fra start understøtter både strip-menu (den menu-type, du ønsker) og en normal dropdown-menu (top-menu) -- Der arbejdes også på at lave en venstre-justeret menu... - En anden feature, som også er undervejs er under-under-menuer :-) (kun 1-level menuer er understøttet pt.:-/)

kig f.eks. på
  http://www.elsesminde.dk/voresvaerksteder/voresvaerksteder.html
eller
  http://jsmenu.skroeder.dk  (som er/bliver den officielle hjemmeside for menuen)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
27. juli 2003 - 23:08 #14
Avatar billede hasmi Nybegynder
28. juli 2003 - 08:10 #15
Det ser ud som en menu med mange muligheder.
Jeg kan se, at du anvender <div> til placering af menuen. Kan den så anvendes (og vises) i en tabelcelle?

Dropdown menuen på denne side http://www.elsesminde.dk/voresvaerksteder/voresvaerksteder.html kunne jeg måske også bruge, hvis den submenuerne dropper ned over tabelrækkerne nedenunder, altså uden at skubbe noget nedad.

Dette linke virker i øvrigt ikke: http://jsmenu.skroeder.dk
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2003 - 21:44 #16
Prøv at kigge på www.visithaven.dk er det noget i den retning du søger ?
Avatar billede bearhugx Nybegynder
29. juli 2003 - 00:14 #17
ang. jsmenu.skroeder.dk -- sorry - burde have sagt at den kun er aktiv, når min hjemmepc er tændt...

Jeg skal lige vide - vil du bare have sourcen nu - eller skal jeg ordne noget tilretning osv...
Avatar billede hasmi Nybegynder
29. juli 2003 - 07:21 #18
bearhugx>> Jeg vil meget gerne have sourcen, men jeg vil helst, at du ordner tilretningen først, i hvert fald det grove. Mit kendskab til js er meget begrænset. Menutekst og links kan jeg godt finde ud af at skifte.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
29. juli 2003 - 12:27 #19
ok ... jsMenu - med tilrettelser - kan findes på http://jsMenu.skroeder.dk
Avatar billede hasmi Nybegynder
08. september 2003 - 07:29 #20
bearhugx>> smid lige et svar...
Avatar billede hasmi Nybegynder
20. februar 2004 - 07:30 #21
bearhugx>> jeg lukker spørgsmålet. Sig til, hvis du kommer forbi dette spørgmål, så opretter jeg et spørgsmål med point til dig.