Avatar billede fatjay Nybegynder
27. juli 2003 - 19:53 Der er 10 kommentarer

USB enhed ikke godkendt

Jeg har en Pontis 504 mp3 afspiller ,og har lige købt ny pc, og plukker usb kablet i foran ( Offtopic -sorry-: Er der så 4 USB i min pc eller er de identiske med dem bagi??) den skriver så at USB enheden ikke er godkendt, og at den ikke fungere korrekt, den begynder ikke at installere som på den gamle pc, har prøvet at installere softwaren manualt, men det duede heller ikke. plz help
Avatar billede barbar_bar Nybegynder
27. juli 2003 - 20:00 #1
usb er usb.. Altså er dem du har foran identisk med dem der sidder bagpå...
Jeg havde næsten samme problem med mit digitale videokamera... Er du, da du skiftede pc, opgraderet fra windows 98 til XP??
Avatar billede fatjay Nybegynder
27. juli 2003 - 20:03 #2
nej havde også xp før, havde lidt problemer med installationen, og overførsler, men jeg havde vist virus, efter en grundig doktorbehandling virkede det fint, alstå på den gamle, har du nogle gode ideer, med det der USB ting
Avatar billede barbar_bar Nybegynder
27. juli 2003 - 20:08 #3
både og....  Jeg har stadig ikke fået mit kamera til at køre med xp, men har måtte lave en dual-boot med 98 og xp for at få det til at virke..
- Du planter din afspiller i usb'en, derefter siger den "usb-lyden" og finder en enhed som den ikke kan genkende...  Er det rigig??
Avatar billede barbar_bar Nybegynder
27. juli 2003 - 20:09 #4
har du prøvet denne side:

http://www.pontis.de/site_e/support/so_upd_e.htm

( Den er desværre på tysk... )
Avatar billede fatjay Nybegynder
27. juli 2003 - 20:14 #5
Den kommer ikke med USB lyden -"bum bam"- den står bare og siger at USB enheden ikke er godkendt....æv
Avatar billede barbar_bar Nybegynder
27. juli 2003 - 20:18 #6
jeg skal spørge...  : er usb-enheden tændt, har du prøvet portene bagpå, har du afinstalleret geninstalleret softwaren, har du prøvet at lade windows finde ny hardware??  XP kan være sååååå  træls, så det kan være mange ting....
Avatar billede fatjay Nybegynder
27. juli 2003 - 20:24 #7
ja det hele
Avatar billede barbar_bar Nybegynder
27. juli 2003 - 20:50 #8
Så kan jeg ikke komme i tanke om hvad det ellers kan være... Har du tjekket hvilke drivere den brugte på den gamle pc, og om disse drivere er tilstede på din nye maskine??
Avatar billede fatjay Nybegynder
27. juli 2003 - 20:51 #9
Problemet er også at jeg slet ikke kan komme til at installere nogle drivere, til pontis'en har enda downloaded den nyeste USB driver på pontis.de, fatter det ikke...nogle ideer til hvordan jeg kan installere dem, når ikke selv den starter menuen, eller søger?
Avatar billede omnia Nybegynder
02. august 2003 - 12:52 #10
Jeg havde en del ballade med at få mit USB-kabel til T68i til at virke med XP. Jeg opdaterede mine Via drivers ved at lægge VIA Hyperion 4in1 drivers ind.
http://www.viaarena.com/?PageID=2

og installerede 1.10 USB filter-patch fra Via.

http://www.viaarena.com/?PageID=298

Derefter virkede det. Kører du også med VIa Chipset?