Avatar billede undefine Nybegynder
27. juli 2003 - 14:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Checke included fil

Hej jeg har følgende script:

<?php if($s) { $page = "$s"; } else { $page = "forside"; } ?>

en masse indhold i mellem..

<?php include("$page.php"); ?>

så har jeg et lille problem. hvis man så bare indtaster ?s=etellerandet - så kommer der en fejlmeddelelse om at siden ikke kunne includes pga den ikke findes.

Er der en måde at checke filen før den includeds? Kan det lade sig gøre at checke om filen findes først. - hvis den ikke gør så sender includer den fejl.php og ellers includer den bare den ønskede fil.
Avatar billede ahv Nybegynder
27. juli 2003 - 14:59 #1
<?php
$filename = '/path/to/foo.txt';

if (file_exists($filename)) {
    print "The file $filename exists";
} else {
    print "The file $filename does not exist";
}
?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juli 2003 - 15:00 #2
Du kunne bruge www.php.net/file_exists

Men du skal gøre mere. På denne måde kan an includere en vilkårlig fil
på din site - blo man kender navnet  ?s=../../verysecret.txt
Avatar billede undefine Nybegynder
27. juli 2003 - 15:06 #3
Lige hvad jeg skulle bruge :) tak for hjælpen..