Avatar billede spritzer Nybegynder
26. juli 2003 - 20:37 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

BOF og EOF?

Hvis DB'en er tom - melder den naturligtvis fejl - hvordan kan jeg undgå denne noget frustrende fejl :P

Gør ud fra at det er noget EOF/BOF dims - men mere fatter jeg heller ikke

----------------KODEN-------------------------

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("gba.mdb")
Conn.Open DSN

  strSQL = "SELECT * from div_item ORDER BY slags ASC"
  set rs = conn.execute(strSQL)
do
    strtekst = rs("tekst")
    strslags = rs("slags")
    strid = rs("idoption")

    response.Write("<tr><td>" & strtekst & "</td><td>" & strslags & "</td><td>")
    response.write("<a href='skrivmisc.asp?mode=ret&id=" & strid & "'>RET</a></td>")
    response.write("<td><a href='skrivmisc.asp?mode=slet&id=" & strid & "'>SLET</a></td></tr>")
    rs.MoveNext
    Loop while not rs.EOF

Conn.Close
Set Conn = Nothing
Avatar billede jytte Nybegynder
26. juli 2003 - 20:43 #2
while not rs.eof
  strtekst = rs("tekst")
  strslags = rs("slags")
  strid = rs("idoption")
  response.Write("<tr><td>" & strtekst & "</td><td>" & strslags & "</td><td>")
  response.write("<a href='skrivmisc.asp?mode=ret&id=" & strid & "'>RET</a></td>")
  response.write("<td><a href='skrivmisc.asp?mode=slet&id=" & strid & "'>SLET</a></td></tr>")
  rs.MoveNext
wend
Avatar billede jnissen Nybegynder
26. juli 2003 - 20:44 #3
Sådan:

<% if not rs.bof and not rs.eof then%>

Din kode

<%
else
%>

Skirv din fejlmeddelse her.

<%
end if
%>
Avatar billede tuctoh Nybegynder
26. juli 2003 - 20:44 #4
do while not rs.EOF
    strtekst = rs("tekst")
    strslags = rs("slags")
    strid = rs("idoption")

    response.Write("<tr><td>" & strtekst & "</td><td>" & strslags & "</td><td>")
    response.write("<a href='skrivmisc.asp?mode=ret&id=" & strid & "'>RET</a></td>")
    response.write("<td><a href='skrivmisc.asp?mode=slet&id=" & strid & "'>SLET</a></td></tr>")
    rs.MoveNext
    Loop
Avatar billede jytte Nybegynder
26. juli 2003 - 20:52 #5
Jeg forstår altså ikke hvorfor nogen både vil spørge på rs.eof og på rs.bof ?

Hvis recordsettet er tomt er rs.eof=rs.bof (jeg har dog hørt rygter om at en meget gammel udgave af ASP havde en fejl her) og så skal man bruge

kun bruge rs.eof når man gennemløber recordsettet forfra og
kun bruge rs.bof når man gennemløber recordsettet bagfra.
Avatar billede krab Praktikant
26. juli 2003 - 21:20 #6
if not rs.eof then
    strtekst = rs("tekst")
    strslags = rs("slags")
    strid = rs("idoption")

    response.Write("<tr><td>" & strtekst & "</td><td>" & strslags & "</td><td>")
    response.write("<a href='skrivmisc.asp?mode=ret&id=" & strid & "'>RET</a></td>")
    response.write("<td><a href='skrivmisc.asp?mode=slet&id=" & strid & "'>SLET</a></td></tr>")
    rs.MoveNext
    Loop
Avatar billede krab Praktikant
26. juli 2003 - 21:21 #7
og så lige

end if

tilsidst!!
Avatar billede peppino Nybegynder
27. juli 2003 - 00:48 #8
Hvis du bare skriver

Do until rs.eof
    strtekst = rs("tekst")
    strslags = rs("slags")
    strid = rs("idoption")

    response.Write("<tr><td>" & strtekst & "</td><td>" & strslags & "</td><td>")
    response.write("<a href='skrivmisc.asp?mode=ret&id=" & strid & "'>RET</a></td>")
    response.write("<td><a href='skrivmisc.asp?mode=slet&id=" & strid & "'>SLET</a></td></tr>")
rs.MoveNext
Loop

Så får du ikke nogen fejl hvis databasen er tom
Avatar billede spritzer Nybegynder
27. juli 2003 - 15:40 #9
Det sidste virkede perfekt! takker
Avatar billede tuctoh Nybegynder
27. juli 2003 - 15:43 #10
spritzer, hvad er så forskellen på mit svar og det der blev accepteret? De gør begge præcist det samme...
Avatar billede keysersoze Guru
27. juli 2003 - 17:42 #11
... og følger man vejledningen og forklaringen på det link jeg gav ville det også have løst sig - og så ville man endda lære noget... men det kræver selvfølgelig at man tænker først
Avatar billede coolstar Nybegynder
27. juli 2003 - 18:16 #12
keysersoze og det er sku da utroligt du ik kan indse peppino styrer til asp og ku løse hans problem her ;) *s*
Avatar billede keysersoze Guru
27. juli 2003 - 18:29 #13
hvis jeg havde været i nærheden af en computer og ikke havde været på ferie kunne problemet let have været løst... men derfor _burde_ spørger have en mulighed for selv at tænke og løse problemet så der i stedet for bare at blive givet en løsning også have været mulighed for at lære lidt fra spørgerens side...
Avatar billede coolstar Nybegynder
27. juli 2003 - 18:31 #14
det er jo ikke det man bruger eksperten til.  man bruger eksperten til at få løsningen på et fad. man er jo doven når man går ind på eksperten og får hjælp.

doenskaben længe leve det er jo derfor eksperten kører så godt, nemmere at få løsningen end selv at finde den :) forkert ideologi at have men go ind i mellem :)
Avatar billede keysersoze Guru
27. juli 2003 - 18:39 #15
måske din opfattelse - men eksperten går nu engang ud på at få hjælp og ikke nødvendigvis færdige løsninger. Heldigvis vil langt de fleste jeg har stødt på gennem tiden på E også villet lære noget... ellers havde jeg nok ikke fået accepteret det antal svar jeg nu engang har
Avatar billede coolstar Nybegynder
27. juli 2003 - 18:42 #16
du er så go glem aldrig det så¨længe du selv tror på det så er det jo fint :)
Avatar billede keysersoze Guru
27. juli 2003 - 18:59 #17
og du tror vel stadig at du er gud... *lol*

anyway - gider ikke denne diskusion som du har forsøgt dig med massevis af andre gange. Jeg har på intet tidspunkt sagt at jeg er gud eller er så meget bedre end alle andre som du på et tidspunkt proklamerede du var. Jeg har det fint med hvad jeg kan - og siden jeg kan få fast job i en krisetid samtidig med at jeg har de freelance-opgaver jeg kan klare må det jo være fordi jeg på et eller andet punkt skiller mig positivt ud.

Jeg kan ikke bruge det til noget om du er bedre end mig eller ej - det er jeg for så vidt ligeglad med, men det irriterer mig bare at du bliver ved. Hvis vi kunne føre en normal samtale kunne det endda være vi kunne få noget positivt og konstruktivt ud af det sammen... og har det interesse kender du formentlig stadig mit icq-nummer - hvis ikke så overse venligst alt jeg siger på E.
Avatar billede coolstar Nybegynder
27. juli 2003 - 19:14 #18
det dig som er arrogant overfor mig ;) nej har ik dit icq men vil da gerne ha det :)