Avatar billede clarke Nybegynder
12. december 2000 - 11:48 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Browser kompatibel

Hvordan gøres dette script Netscape 4.7 og 6.0 kompatibelt virker fint i ie 5.0, 5.5

</HEAD><script language=\"JavaScript\">
document.write(\'<BODY text=\"#FFFFFF\" alink=\"#FFFF00\" vlink=\"#FF00FF\" bgproperties=\"fixed\" link=\"#00FFFF\" bgcolor=\"#FEA340\" topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\" background=\"../images/\');
if (window.screen.width == 1024) {
document.write(\'../images/Mandur1024x768.gif\') }
if (window.screen.width == 800) {
document.write(\'../images/Mandur800x600.gif\') }
if (window.screen.width == 640) {
document.write(\'../images/Mandur640x480.gif\') } ;
document.write(\'\">\')
</script>
<noscript>

Avatar billede gryet Nybegynder
12. december 2000 - 12:30 #1
Hvis du udskifter dine:
if (window.screen.width == 1024) { bla bla }
med:
if ( screen.width >= 1024) { bla bla }
skulle det virke.

Husk dog lige nogle få ting her:

1) Det bedste er at bruge nogle større områder, evt. som her:

if ( screen.width >= 1024) { ..1024bar.. }
if ( screen.width <= 1024 &&  screen.width >= 800 ) { ..800bar.. }
if ( screen.width <= 640) { ..640bar.. }

2) Sæt ikke nikke en if else sætning ind, da det kan crashe NS for good (reinstall nødvendig). Jeg gjorde det engang med et lignende script, hvos jeg afsluttede med en else sætning. Det kunne NS ikke snuppe.

Håber du kan bruge dette.
Avatar billede olebole Juniormester
12. december 2000 - 15:01 #2
<ole>
gryet >> Du har gjort noget andet for at crashe din NS...en \'else\'-sætning har ikke gjort det.
Ikke hvis den har været skrevet med rigtig syntaks, that is...!
/mvh
</bole>
Avatar billede clarke Nybegynder
13. december 2000 - 10:53 #3
Som nybegynder er det svært at finde ud af hvad der virker, rettede scriptet til følgende
og det virker nu ikke nogen steder værken i IE 5 NS 4.7 prøvede også andre muligheder uden resultat

Clarke

</HEAD><script language=\"JavaScript\">
document.write(\'<BODY text=\"#FFFFFF\" alink=\"#FFFF00\" vlink=\"#FF00FF\" bgproperties=\"fixed\" link=\"#00FFFF\" bgcolor=\"#FEA340\" topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\" background=\"../images/\');
if (screen.width >= 1024){ ..1024bar.. }
document.write(\'../images/Mandur1024x768.gif\') }
if (screen.width <= 1024 && screen.width >= 800){..800bar..}
document.write(\'../images/Mandur800x600.gif\') }
if (screen.width <= 640){..640bar..}
document.write(\'../images/Mandur640x480.gif\') } ;
document.write(\'\">\')
</script>
<noscript>

Avatar billede jakoba Nybegynder
15. december 2000 - 20:07 #4
Du skriver \"../images/\" to gange først i den første document.write og siden i den der vælges til baggrunden.
Kommentarer skal indikeres med //  { ..1024.. } får javascript til at prøve at fortolke ..1024bar.. og det kan den ikke.

<BODY ... > er ret vigtig så det var nok en ide først at lave hele strengen og så udskrive den i eet hug. eg

</HEAD><script language=\"JavaScript\">
var minBodyTag =\'<BODY text=\"#FFFFFF\" alink=\"#FFFF00\" link=\"#FF00FF\" \'
                      +\'bgproperties=\"fixed\" link=\"#00FFFF\" bgcolor=\"#FEA340\" \'
                      +\'topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\" background=\';
if (screen.width >= 1024) {      // ..1024bar..
    minBodyTag += \'\"../images/Mandur1024x768.gif\">\'
} else
if (screen.width >= 800)  {      // ..800bar..
    minBodyTag += \'\"../images/Mandur800x600.gif\">\'
} else {                                //  .. 640bar..
    minBodytag += \'\"../images/Mandur640x480.gif\">\')
} ;
document.write( minBodytag )
</script>

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. december 2000 - 20:10 #5
Prøv evt også at flytte dit </HEAD> ned bagved scriptet. Jeg er ikke sikker på hvad der er bedst.
Avatar billede clarke Nybegynder
18. december 2000 - 11:25 #6
Til Jakoba & Gryet
Jeg har prøvet alle foreslået muligheder og intet virker
kun det original virker i ie
Netscape er bare helt blank
de andre løsning virker slet ikke og jeg har ikke viden nok til at få det til at virke
så alle yderligere forslag er velkommen
Clarke
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2000 - 11:31 #7
Prøv at sende resten af din kode, jeg tror, det er der, vi finder fejlen :))
/mvh
Avatar billede clarke Nybegynder
18. december 2000 - 12:57 #8
Ok
Men så send mig lige din Email adresse idet jeg ikke ønsker resten af koden ud på offenligt forum
Clarke
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2000 - 12:58 #9
oc@adr.dk