Avatar billede paludan Nybegynder
31. august 1999 - 11:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Cach af websider

Jeg vil gerne have at mine sider ikke blive cachset af browseren. Dvs. at der ikke må gemmes nogle htm/asp filer på clienten.
Det skal være ligesom på danskenetbank.dk eller jyskenetbank.dk hvor det kun er billeder der bliver gemt, men ikke websiderne.
Jeg har prøvet med Response.Expires
forskellige meta tags og det virker ikke.

Jeg bruger en MS IIS4.0 hvor jeg også har sat den til at expirer med det samme på websitet under properties, men det virker heller ikke ??

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe !

Hilsen

Paludan
Avatar billede morpheus Nybegynder
31. august 1999 - 11:28 #1
Kommer ASP sider overhovedet ned til klienteten ???
Jeg mener ikke den kommer ned på PC'en som ASP-fil, men HTML-fil...

<//morpheus\\>
Avatar billede sone Nybegynder
31. august 1999 - 11:41 #2
morpheus >> Det er korrekt, det er kun HTML som bliver sendt til browseren.

paludan >> Hvis ikke Response.Expires = 0 virker, så må det være indstillingen i browseren som overruler på en eller anden måde...
Avatar billede s Nybegynder
01. september 1999 - 18:44 #3
Paludan>>> Du skriver at du har sat "response.expires" men det hedder "response.expires = 0"
Avatar billede paludan Nybegynder
04. september 1999 - 10:55 #4
Jeg har skrevet response.expires = 0 og
feks. Response.ExpiresAbsolute=#Aug 31,1999 12:01:00#, men den cacher alligevel.

Det er selvfølgelig kun html siden den cacher på clienten.

Det kan ikke være indstillingerne i browseren da jeg har JyskeNetbank.dk og her cacher den igen html filer kun billeder filerne.

H Thomas
Avatar billede hnteknik Novice
15. september 1999 - 12:32 #5
Prøv at fyre denne svada af

<%
Response.Expires = 0
Response.ExpiresAbsolute = Now() - 1
Response.AddHeader "cache-control", "private"
Response.AddHeader "pragma", "no-cache"
%>
eller efter et statement: (IE5 ?)

?NoCache=Server.URLEncode(Now())

eller læs her: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q189/4/09.asp?FR=0

Du bruger vist Netscape, der cacher alt !
Henrik
Avatar billede hnteknik Novice
15. juni 2000 - 14:20 #6
Kan vi få lukket denne sag ?

Henrik