Avatar billede larsboje Nybegynder
25. juli 2003 - 09:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Back up med en HD til skuffe

Jeg står og skal købe en HD og en "skuffe" til at tage mine filer med hjem fra arbejde, samt til back up generelt.
Jeg har en ny compaq 2.65 Ghz, sort model.

Hvad skal jeg købe af HD og "skuffesystem" til min compaq?
Jeg havde forestillet mig en HD på min 60 Gb til opgaven.

Er der stor forskel på skufferne?
Evt. et link til en god HD og "skuffe".

En masse spørgsmål, men alle svar modtages med stor glæde.
;.) TAK
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
25. juli 2003 - 09:54 #1
Hvis du har USB2.0 eller firewire i begge pc'ere, så bør du overveje en ekstern harddisk.
Det er lidt mere fleksibelt.
Bare min mening :-)
Avatar billede robotten Praktikant
25. juli 2003 - 09:58 #2
Enig herfra, brug ikke en skuffe, det er ikke en særlig praktisk og stabil løsning.
Avatar billede larsboje Nybegynder
25. juli 2003 - 10:08 #3
Lyder yderst fornuftigt.
Jeg har faktisk en USB 2.0 på min nye compaq.
Så vi udelader bare den skuffe.
Hvilken ekstern HD skal jeg så bruge? Hvad koster en sådan etc.`?
Avatar billede robotten Praktikant
25. juli 2003 - 10:15 #4
Personal Storage 3000LS 40GB    2MB / ?ms / 5400RPM / USB2.0 / 2 Years 966 kr.

Bare et eks. fra edbpriser.dk
Avatar billede larsboje Nybegynder
25. juli 2003 - 10:17 #5
Jeg tror sq nok at jeg skal op i en min. 60 Gb, helst 80 Gb.
Men de ligger henad ca. 1000-1400 ?
Kobler man bare svinet til usb`en og lidt strøm så kører det?
Avatar billede robotten Praktikant
25. juli 2003 - 10:19 #6
Det har jeg ikke lige rodet så meget med, måske andre ved bedre?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
25. juli 2003 - 10:29 #7
ja, bare et usb kabel fra harddisk til pc og strøm til harddisken.

alternativt kan man købe eksterne harddiske der benytter de små 2,5" diske fra bærbare pc'ere, de bruger mindre strøm og får derfor nok strøm gennem USB stikket, dvs. så er der kun usb kablet der skal forbindes.

jeg har selv en og den virker fint.
jeg havde købt kabinettet for sig, da jeg havde fået harddisken forærende.
det kabinet jeg har laves vist desværre ikke mere, og den nye model benytter af en eller anden grund strømforsyning.

jeg prøver lige at finde et eksempel på et andet kabinet.
Avatar billede larsboje Nybegynder
25. juli 2003 - 10:47 #8
Jeg tror vist bare at vi holder os til en ekstern HD alla ovenstående.
TAK for svarene
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
25. juli 2003 - 11:00 #9
no problem.