Avatar billede originator Nybegynder
24. juli 2003 - 23:22 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Script: Channel-stats

Det kan være, jeg tager fejl, men jeg mener, at nogen allerede har spurgt efter dette script. Det var dog ikke til at finde, anden gang jeg ledte efter det.
Scriptet går i alt sin enkelthed ud på, at når nogen skriver !stats i min channel, skal jeg svare (notice) dem hvor mange op's, voices og "almindelige" brugere der er på channelen.
Da jeg kun kender til de mere basale programmerings-ord, kan jeg ikke selv lave scriptet - men for en hård (m)IRC-scripter burde det ikke være det store problem.
Synes I jeg er for nærrig med pointene skal I bare sige til - og skriv endelig hvis I ikke forstår, så jeg kan uddybe det.
Avatar billede knogle Nybegynder
24. juli 2003 - 23:45 #1
skriver det lige fra hovedet, det kan dog laves mere advanceret..

on *:text:!stats:#dinkanal:{
.notice $nick OPs: $nick(#,0,o) - Voices: $nick(#,0,v) - Regulars: $nick(#,0,r)
}

hvis du evt. vil ha halfops med, så er det "Halfops: $nick(#,0,h)"
og totale nicks er "$nick(#,0,a)" eller bare "$nick(#,0)"

Det kunne osse være..

on *:text:!stats:#dinkanal:{
.notice Der er $nick(#,0,a) brugere ialt, heraf $nick(#,0,o) OPS - $nick(#,0,v) Voices og $nick(#,0,r) dødelige.
}

altså $nick(#,0,X) hvor X betyder: a = alle, o = ops, h = halfops, v = voices, r = regular

Håber det hjalp dig lidt på vej.
Avatar billede knogle Nybegynder
24. juli 2003 - 23:53 #2
For at gøre det mere advanceret kan du evt skrive hvor mange procent der har OP, voice osv.

on *:text:!stats:#dinkanal:{
.notice $nick OPs: $nick(#,0,o) ( $+ $calc($calc($nick(#,0,o) / $nick(#,0,a)) * 100) $+ %)
.notice $nick Voice: $nick(#,0,v) ( $+ $calc($calc($nick(#,0,o) / $nick(#,0,a)) * 100) $+ %)
.notice $nick Regular: $nick(#,0,r) ( $+ $calc($calc($nick(#,0,R) / $nick(#,0,a)) * 100) $+ %)
}
Avatar billede knogle Nybegynder
24. juli 2003 - 23:53 #3
/help on text
og
/help $nick
så kan du evt læse mere om de forskellige ting.
Avatar billede originator Nybegynder
25. juli 2003 - 00:14 #4
Tusind tak for svaret - scriptet virker ubeklageligt. Jeg må indrømme, at jeg fik svaret meget hurtigere end forventet. Imponerende at du kan sådan noget i hovedet, og uden at prøve det først.
Du skal også have tak for de andre oplysninger du gav mig ($nick(#,0,X)) - så kan jeg prøve at lege lidt med det.
Har forsøgt at kigge i /help, men jeg synes det er for uoverskueligt, og jeg finder aldrig præcist hvad jeg går efter. Nogle gange er jeg heldig at finde lidt "brudstykker" jeg kan bruge, og så "sjusse" mig frem til resten - andre gange, som denne, er jeg knap så heldig.
Avatar billede originator Nybegynder
25. juli 2003 - 00:23 #5
Dog har jeg et enkelt spørgsmål til, og denne gang håber jeg, du kan undvære point:
Hvad er en halfop?
- jeg har kigget i /help, desværre fik jeg ikke noget svar jeg kunne forstå ;)
Avatar billede knogle Nybegynder
25. juli 2003 - 00:29 #6
halfop(%) er en mellemting mellem voice(+) og op(@), de kan vist kun kicke, bruges på underlige irc netværks så som Quakenet, personligt er jeg selv på DALnet.

Grunden til jeg kan det udenad, er at jeg ikke har noget liv og bruger det meste af min tid på at hjælpe folk med mIRC scripting i #helpdesk på DALnet.. hehe.
Avatar billede originator Nybegynder
25. juli 2003 - 00:41 #7
Jeg har opdaget at der desværre alligevel er nogle defekter ved scriptet:
1) Den regner altid 1 voice for meget (hvis der er 13 skriver den 14).
2) Procenten er altid den samme (fx 27.7778 pct)

Teksten ser således ud (der er i alt 18 på channelen - 4 ops, 13 voices, 0 regulars):
OPs: 5 (27.7778 pct.)
Voices: 14 (27.7778 pct.)
Regulars: 0 (0 pct.)
All: 18

Er det noget der nemt kan rettes?
Avatar billede knogle Nybegynder
25. juli 2003 - 01:12 #8
Ah, mig der lavede en fejl ved voice.

on *:text:!stats:#dinkanal:{
.notice $nick OPs: $nick(#,0,o) ( $+ $calc($calc($nick(#,0,o) / $nick(#,0,a)) * 100) $+ %)
.notice $nick Voice: $nick(#,0,v) ( $+ $calc($calc($nick(#,0,v) / $nick(#,0,a)) * 100) $+ %)
.notice $nick Regular: $nick(#,0,r) ( $+ $calc($calc($nick(#,0,r) / $nick(#,0,a)) * 100) $+ %)
}
Avatar billede knogle Nybegynder
25. juli 2003 - 09:46 #9
Desuden skulle den ikke regne forkert, det har sikkert været fordi der er en der har både op og voice, det kan man sagtens ha, og man kan kun SE at de har op.
Avatar billede originator Nybegynder
25. juli 2003 - 09:50 #10
Endnu en gang mange tak. Scriptet virker fint nu - så vidt jeg ved ;).
Jeg går ud fra at du mener "kloner" i din sidste kommentar(?).
Avatar billede originator Nybegynder
27. juli 2003 - 00:28 #11
Scriptet opfører sig desværre stadigvæk mærkeligt. Endnu engang er der tale om for mange voices. Den tæller altid 3 voices for mange:
OPs: 5 (25 pct.)
Voice: 18 (90 pct.)
Regular: 0 (0 pct.)
I alt: 20

Har selv kigget på scriptet, men kan ikke finde hoved og hale i det.
Håber du er villig til endnu engang at hjælpe mig.
Avatar billede knogle Nybegynder
27. juli 2003 - 12:25 #12
gør den det ALTID? - i alle kanaler du prøver? - husk på at man bå¨de kan have OP og Voice på samme tid, selvom det kun ser ud som om man har OP.
Avatar billede originator Nybegynder
28. juli 2003 - 12:49 #13
Nej det er rigtigt - jeg har prøvet på andre channels, og der er det mange gange det rigtige "resultat" der kommer frem.
Er der en måde man kan fjerne voice fra en op, så der kommer et "mere rigtigt" svar?
Avatar billede m0nk3y Nybegynder
14. september 2003 - 12:14 #14
jeps... du kan da bare trykke den anden musseknap på dem og så Controls > Devoice eller sådan noget :D
Avatar billede duez Nybegynder
26. september 2003 - 15:36 #15
Jeg har også prøvet det og den virker helt fint! husk dem der er oppede også kan havde voice
Avatar billede duez Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:47 #16
du kan jo også lave den så den trækker voice fra ops!
brug denne kode:
on *:text:!stats:#dinkanal:{
.notice $nick OPs: $nick(#,0,o) - Voices: $nick(#,0,v,-o) - Regulars: $nick(#,0,r)
}

Den bruger jeg!