Avatar billede larsaasted Nybegynder
24. juli 2003 - 16:30 Der er 4 kommentarer

NAT Firewall

Hvordan åbner jeg for alt trafik på en CISCO SOHO 77 router?
Der må være en komando for hvordan jeg åbner for alt trafik en kort periode og fjerner denne komando igen senere....

Kan i hjælpe??
Avatar billede lardy Nybegynder
24. juli 2003 - 20:23 #1
telnet til din CPE - typisk:
telnet 10.0.0.1
skriv pass ind.
gå i enable mode:
enable
skriv pass ind.

den skulle gerne melde cbos# nu

så skriver du:

set nat entry add "din ip" 1-65535 0.0.0.0 1-65535 tcp
write
reboot
Avatar billede lardy Nybegynder
24. juli 2003 - 20:32 #2
det var et svar :)
Avatar billede itopia Nybegynder
24. juli 2003 - 22:41 #3
For at fjerne det entry igen skal du lave en delete all: (jeg har aldrig fået det til at virke på min cisco 677, med en alm. delete på et multiport entry.)

set nat entry delete all

Husk derefter at oprette dine evt. faste routes (port 80, 21 etc.)

Vær meget opmærksom på sikkerheden, enhver kan se alt om dit netværk når du er så åben - sørg for at du ikke har nogen kontoer hvor brugernavn og password er det samme - der findes programmer der spørger på netværksoplsyninger (port 139) og derefter scanner direkte på de brugernavne der findes!

/iTopia
Avatar billede larsaasted Nybegynder
25. juli 2003 - 14:05 #4
Man må kunne slette kun den ene entry uden at slette alle.
Er det noget med;???

no ip nat entry "IP" 1-65535 0.0.0.0 1-65535 tcp

Eller er det forkert?