Avatar billede jonatan Nybegynder
24. juli 2003 - 14:55 Der er 4 kommentarer

Ændre Farver på tagwall

Hej:

Jeg har ikke fortand på php, kan i ikke gøre mig en tjeneste og ændre koderne her så all text og border er CCCCCC og all bagrund er 000000 ?
Jeg ville sætte pris på i at i ændre koden og sender den retur så jeg bare kan kopier og smide den på min hjemmeside.

Koden er her:

<?

if($navn && $besked) {
$besked = ereg_replace("<","&lt;",$besked);
$besekd = ereg_replace(">","&gt;",$besked);

$dage = array("søndag","mandag","tirsdag","onsdag","torsdag","fredag","lørdag");
$fil = "tagwall.txt";
$str  = "
<p>$besked<br>\n
Tagget af <a href=\"mailto:$email\">$navn</a> ".$dage[date("w", time())]." d. ".date("j/m-Y", time())." kl.".date("H:i:s", time())."\n";
$fp = fopen($fil, r);
if($fp) {
$filArray = file($fil);
$result = implode("", $filArray);
$result = "$str$result";
fclose($fp);
}
$fp = fopen($fil, w);
if($fp) {
fputs($fp, $result);
fclose($fp);
}

header("location: tagwall.php");
}
?>
<?
if (!$action || $action == "vis") {
?>

<head>
</head>

      <font face="Verdana" size="1">
<br></font>
<div align="center">
  <center>
  <table border="1" width="650" bordercolor="#CCCCCC" bgcolor="#000000">
  <tr>
      <td bordercolor="#CCCCCC" width="1232" height="100" valign="top">
  <p align="left" style="margin-bottom: -5"><b>Tagwallen</b>
  <hr size="1" color="#CCCCCC">
  <p align="left" style="margin-top: -5; margin-bottom: -19"><font color="#CCCCCC">Her kan du læse
  andres kommentarer.<br>
  Tryk <a href="tagwall.php?action=tilfoj">her</a> for
  at skrive i tagwallen.</font></p>
  <p align="left" style="margin-bottom: -19">&nbsp;</p>
  <hr size="1" color="#CCCCCC">
  <p>
                        <?
                        readfile("tagwall.txt");
                        ?>

  </td>

              <?
}
elseif ($action == "tilfoj") {
?>

<head>
</head>

      <font face="Verdana" size="1">
<br></font>
<div align="center">
  <center>
  <table border="1" width="650" bordercolor="#CCCCCC" bgcolor="#000000">
  <tr>
      <td bordercolor="#BECAD6" width="1232" height="100" valign="top">
  <p align="left" style="margin-bottom: -5"><b>Tagwallen Tag !</b>
  <hr size="1" color="#CCCCCC">
  <p align="left" style="margin-top: -2; margin-bottom: -2">Skriv et tag !
  <hr size="1" color="#CCCCCC">
  <p>
  <B></B><BR>
<form action="tagwall.php" method="post">

<table border="0" align="center">
<tr><td class="tekst">Navn:</td><td><input type="text" name="navn"></td></tr>
<tr><td class="tekst">Email:</td><td><input type="text" name="email"></td></tr>
<tr><td class="tekst" colspan="2"><textarea name="besked" cols="30" rows="8"></textarea></td></tr>
<tr><td class="tekst" colspan="2"><input type="submit" name="skriv" value="Skriv"></td></tr>
</table>

</form>

  <BR>

  <p>
  </td>

<?
}
?>
Avatar billede the_legend Nybegynder
24. juli 2003 - 15:05 #1
<?

if($navn && $besked) {
$besked = ereg_replace("<","&lt;",$besked);
$besekd = ereg_replace(">","&gt;",$besked);

$dage = array("søndag","mandag","tirsdag","onsdag","torsdag","fredag","lørdag");
$fil = "tagwall.txt";
$str  = "
<p>$besked<br>\n
Tagget af <a href=\"mailto:$email\">$navn</a> ".$dage[date("w", time())]." d. ".date("j/m-Y", time())." kl.".date("H:i:s", time())."\n";
$fp = fopen($fil, r);
if($fp) {
$filArray = file($fil);
$result = implode("", $filArray);
$result = "$str$result";
fclose($fp);
}
$fp = fopen($fil, w);
if($fp) {
fputs($fp, $result);
fclose($fp);
}

header("location: tagwall.php");
}
?>
<?
if (!$action || $action == "vis") {
?>

<head>
</head>

      <font face="Verdana" size="1">
<br></font>
<div align="center">
  <center>
  <table border="1" width="650" bordercolor="#CCCCCC" bgcolor="#000000">
  <tr>
      <td bordercolor="#CCCCCC" width="1232" height="100" valign="top">
  <p align="left" style="margin-bottom: -5"><b>Tagwallen</b>
  <hr size="1" color="#CCCCCC">
  <p align="left" style="margin-top: -5; margin-bottom: -19"><font color="#CCCCCC">Her kan du læse
  andres kommentarer.<br>
  Tryk <a href="tagwall.php?action=tilfoj">her</a> for
  at skrive i tagwallen.</font></p>
  <p align="left" style="margin-bottom: -19">&nbsp;</p>
  <hr size="1" color="#CCCCCC">
  <p>
                        <?
                        readfile("tagwall.txt");
                        ?>

  </td>

              <?
}
elseif ($action == "tilfoj") {
?>

<head>
</head>

      <font face="Verdana" size="1">
<br></font>
<div align="center">
  <center>
  <table border="1" width="650" bordercolor="#CCCCCC" bgcolor="#000000">
  <tr>
      <td bordercolor="#CCCCCC" width="1232" height="100" valign="top">
  <p align="left" style="margin-bottom: -5"><b>Tagwallen Tag !</b>
  <hr size="1" color="#CCCCCC">
  <p align="left" style="margin-top: -2; margin-bottom: -2">Skriv et tag !
  <hr size="1" color="#CCCCCC">
  <p>
  <B></B><BR>
<form action="tagwall.php" method="post">

<table border="0" align="center">
<tr><td class="tekst">Navn:</td><td><input type="text" name="navn"></td></tr>
<tr><td class="tekst">Email:</td><td><input type="text" name="email"></td></tr>
<tr><td class="tekst" colspan="2"><textarea name="besked" cols="30" rows="8"></textarea></td></tr>
<tr><td class="tekst" colspan="2"><input type="submit" name="skriv" value="Skriv"></td></tr>
</table>

</form>

  <BR>

  <p>
  </td>

<?
}
?>
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. juli 2003 - 15:33 #2
Det ville være nok, hvis du havde forstand på HTML ;-)
Avatar billede jonatan Nybegynder
24. juli 2003 - 16:59 #3
Den virker ikke helt.
Du kan se at det den skriver er stadig sort så man ikke kan se det.

http://www.flashbio.dk/simone/tagwall.php
Avatar billede repsac Nybegynder
25. juli 2003 - 00:34 #4
Se www.html.dk --> HTML-tuturial / CSS-tutorial, det er måske stedet du skal begynde?

ændr
----------------------------------------------------------
  <p>
                        <?
                        readfile("tagwall.txt");
                        ?>
----------------------------------------------------------

til:
----------------------------------------------------------
  <p><span style="color: #CCCCCC">
                        <?
                        readfile("tagwall.txt");
                        ?>
    </span>
----------------------------------------------------------