Avatar billede thefatman Nybegynder
24. juli 2003 - 14:37 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Printe/Udskrive form på A4 papir

heyza

Jeg har lavet et telefon seddel program, hvor på man kan indtaste noget info og så viser den det i en form.

Men den form hvor min indhold står på skal kunne prntes ud.
Hvordan gør jeg det?

Min form ser sådan ud:
-http://www.thefatman.dk/pub/files/Exp_print.JPG

Den indenholder en masse tekstboxe og billeder.
Avatar billede x-offer Nybegynder
24. juli 2003 - 14:44 #1
Virker "Ctrl + P" ikke?
Avatar billede medions Nybegynder
24. juli 2003 - 14:59 #2
String variabelnavn = "Hej med dig"
print(variabelnavn)

Sådan printer du ud!

//>Rune
Avatar billede martin_moth Mester
24. juli 2003 - 15:13 #3
Og mere detaljeret:

Printer.Font = "Ariel"
Printer.ScaleMode = 6 'millimeter

Printer.Fontsize = "12"
Printer.CurrentY = 50
Printer.CurrentX = 60
Printer.Print "Arail str. 12, udskrevet 50 mm fra top, 60 mm fra venstre"

Printer.Fontsize = "10"
Printer.CurrentY = 80
Printer.CurrentX = 90
Printer.Print "Arail str. 10, udskrevet 80 mm fra top, 90 mm fra venstre"

Hvis du vil printe indholdet af f.eks. en Text1, gør du bare sådan:

Printer.Print "Min Text1 indeholder " & Text1.Text

Ovenstående er zappet fra et af mine gamle svar - så brug søgefunktionen, der er MASSER af besvarede spørgsmål :o)
Avatar billede medions Nybegynder
24. juli 2003 - 15:15 #4
martin_moth> Søgefunktionen er ude af funktion lige for tiden :-/

//>Rune
Avatar billede martin_moth Mester
24. juli 2003 - 15:19 #5
Ok...
Avatar billede thefatman Nybegynder
24. juli 2003 - 15:27 #6
heyza

Mange tak for koden, men det jeg spørger efter er: Hvordan udskiver jeg hele indholdet af min form, layout messigt sådan som det ser ud på skærmen?

#martin_moth
Hvis jeg ville høre for det *GG*
Avatar billede martin_moth Mester
24. juli 2003 - 15:57 #7
Du bliver nødt til at skrive det hele ud hver for sig... Eller tage et printscreen, og sende det afsted
Avatar billede thefatman Nybegynder
24. juli 2003 - 16:04 #8
#martin_moth

Det lyder som om du ved noget om det...

Hvordan vil du udskrive en billed som baggrundsbillede og så placerer teksten oven på?
Avatar billede martin_moth Mester
24. juli 2003 - 22:29 #9
Wow - den var ny.

Den nemme: Udskriv billedet. Læg papiret tilbage i printeren. Udskriv teksten ;o)
Den svære: Ved det simpelthen ikke :o(
Avatar billede thefatman Nybegynder
24. juli 2003 - 22:46 #10
#martin_moth

Der må være en måde, når man kan i word :-)

Mit telefon note program, skal altså kunne udskrive sedlerne
Avatar billede thefatman Nybegynder
24. juli 2003 - 23:31 #11
Jeg har næsten godt nyt...

Man kan bruge <form name>.PrintForm og så udskriver den hele formen...

MEEEN, med den metode kan man ikke ændre en skid. Hvis man bare kunne få den til at udskrive den vandret istedet for lodret..

Kan man lave et script som vender ens form 90 grader?
Avatar billede martin_moth Mester
25. juli 2003 - 11:27 #12
Må indrømme, at jeg har givet ringe svar - hvorfor fik jeg ikke nævnt .PrintForm? Sorry. Mon ikke printer-objektet har en egenskab ".orientation", .Landscape", eller tilsvarende.

Mon ikke en der ved hvad han taler om skulle tage over - jeg resignerer i dyb skam ;o)
Avatar billede thefatman Nybegynder
25. juli 2003 - 14:12 #13
#martin_moth

hehe, tag det ikke så tungt :-)

Når jeg bruger formprint så kan jeg jo ikke bruger printer-objektet til noget, f.eks printer.port osv, det kan jeg jo ikke bruge sådan som jeg har forstået det. Eller kan jeg?

Hvorfor jeg afslog, var fordi jeg har stadig ikke fundet ud af hvordan jeg kan udskrive min form 100% som jeg vil.
Avatar billede kbecks Nybegynder
28. juli 2003 - 14:12 #14
Skal din udskrift være 100% magen til dit jpg billede, og hvorleds skal den vende på papiret ???
Avatar billede thefatman Nybegynder
28. juli 2003 - 14:46 #15
#kbecks

Jeg har fået SJH til at kode et script som tager et screenshot af min form og udskriver det..

Kvaliteten er ikke den bedste, men det virker :-)

SÅ jeg har løst problemet
Avatar billede thefatman Nybegynder
03. august 2003 - 16:03 #16
lukker