Avatar billede troels_madsen Nybegynder
24. juli 2003 - 10:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

File sharing programmer

Jeg har først lige fået bredbånd, og vil i den sammenhæng gerne igang med at bruge Kazaa o.l. Min eneste bekymring går på diverse anti pirat gruppers fremmarch i Danmark.

Kazaa er vel det store kendte og enkle program, med flest brugere, derfor går jeg udfra at de må være de mest overvågede. Kan man ikke finde programmer hvor man er anonym, eller hvor risikoen for at blive overvåget er mindsket?

Mvh. Troels Madsen
Avatar billede slots_norton Nybegynder
24. juli 2003 - 11:00 #1
Avatar billede fromsej Praktikant
24. juli 2003 - 11:01 #2
Du skal bare lade være med at hente noget ned med copyright, hvilket i store træk vil sige at der ikke er meget at hente.*G*
Desuden er filer fra Kazaa og alle andre P2P programmer smaskfyldt med alskens utøj, så held og lykke.
Avatar billede troels_madsen Nybegynder
24. juli 2003 - 11:01 #3
Tak for linket. Kan du evt. fortælle lidt om programmet. Hvor udbredt det er og hvorfor det er sikrer end Kazaa?
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
24. juli 2003 - 11:03 #4
Ikke for at lyde hellig, men så længe du ikke henter eller deler noget ulovligt materiale, er der da ingen grund til bevidst at undgå 'de store' som f.eks. Kazaa og Emule...
Avatar billede dinkie Nybegynder
24. juli 2003 - 11:06 #5
en anden kommentar i forbindelse med dotcom1's er at dit spm nok ikke er helt lovligt i henhold til ekspertens regler da du jo i bund og grund spørger efter et værktøj til at hente copyright bestykket materiale.. Sååå mon ikke du bare skulle få det lukket inden en co-admin ligger vejen forbi..

;o)
Avatar billede troels_madsen Nybegynder
24. juli 2003 - 11:16 #6
Jeg spørger ikke efter et værktøj til at hente copyrighted softeware med. Jeg spørger efter et program hvor man kan færdes anonymt og undgå at blive overvåget af diverse interesse grupper.

Til Slots norton: Kan du ikke fortælle mig noget mere om programmet? Hvorfor det er sikrer og hvor udbredt det er?
Avatar billede dinkie Nybegynder
24. juli 2003 - 11:21 #7
Jeg kan godt se at du har skrevet spm på en sådan måde at det ikke direkte fremgår at du vil hente beskyttet materiale. Men hvis man ikke ønsker at nogen skal kigge en over skulderen så er det vel fordi man ikke har helt rent mel i posen.. (Jeg kan dog tage fejl)

Så længe du vil bruge en fildelings tjeneste vil du altid have problemet i at du bliver overvåget da disse tjenester jo netop i vid udstrækning bliver brugt til ulovlige formål. Så glem alt om at finde et værktøj som ikke bliver overvåget..
Avatar billede fromsej Praktikant
24. juli 2003 - 12:03 #8
Hvilken type overvågning snakker vi om her?
Den overvågning af bl.a. APG, for at beskytte copyright, eller den type der ligger tracking cookies og spyware på din PC?
Avatar billede troels_madsen Nybegynder
24. juli 2003 - 12:07 #9
Den som AGP står for.

Er der i øvrigt nogen der har hørt om det lykkedes dem at få dem de har overvåget dømt? Jeg læste en artikel i Information hvor der stod at AGP ikke havde store chancer. Bevismaterialet var simpelthen for tyndt.

                              ???
Avatar billede fromsej Praktikant
24. juli 2003 - 12:10 #10
OK, hvilket kun kan læses som at du vil hente copyrighted materiale, hvilket er ulovligt ifølge loven om ophavsret, og ifølge Ekspertens regler ikke tilladt at spørge om, eller få hjælp med.
Det er faktisk et af de områder der kan betyde øjeblikkelig deaktivering af din bruger, så vær venlig at lukke spørgsmålet.
Avatar billede troels_madsen Nybegynder
24. juli 2003 - 12:16 #11
Hvorfor må jeg ikke spørge efter et program hvor jeg kan undgå overvågning? Jeg har vel lov til at undersøge om der er muligheder for filesharing hvor man undgå at blive sat under overvågning af div interesse organisationer? Det giver jer da ikke automatisk ret til at stemple mig som pirat?

Jeg spørger ikke om I vil hjælpe mig med at finde programmer der kan assistere mig i at hente copyrighted software, men om I kender til programmer hvor man kan forblive anonym.. Det er vel fair nok? Ellers må I lige forklare mig hvori ulovligheden består.

Det ser ikke ud til at I er særlig behjælpelige med at hjælpe mig, så måske kunne jeg ligeså godt lukke spørgsmålet.

Hvordan man end gør det :-)
Avatar billede kenp Novice
24. juli 2003 - 12:17 #12
ligger et svar selv og accepter dette, eller hvis der er kommet et andet tilfredsstillendende svar så accepter du det!
Avatar billede fromsej Praktikant
24. juli 2003 - 12:20 #13
Hvorfor er du så bange for APG?
Mener du ikke at de folk der har ophavsrettigheder på deres ting, skal have penge for deres programmer/musik?
Desuden kan det du vil have hjælp til, anvendes af andre med ondt i sinde, uanset hvad du vil bruge det til!
Ang. at lukke spørgsmålet, lav et svar selv og accepter det.
Du kan læse en masse om den rette brug af Eksperten her:
http://www.ebruger.dk/faq.asp - Eksperten: Sådan gør jeg.
Avatar billede troels_madsen Nybegynder
24. juli 2003 - 12:23 #14
Ja, det havde jeg selvfølgelig ikke tænkt på.

Angående dine refleksioner omkring ophavsrettigheder er jeg helt enig. Jeg bryder mig bare ikke om at andre kigger mig over skulderen 24*7, og vil derfor undgå det når det er muligt.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. juli 2003 - 12:28 #15
Troels madsen>>Fair nok, det andet bryder jeg mig heller ikke om, men det er svært helt at undgå, jeg ved i hvert fald ikke hvordan.
Den anden type overvågning(spyware) kan du derimod nemt beskytte dig imod, hent flg. programmer her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Spywareblaster, Spywareguard, IE-Spyad og Cookiewall, så er du godt dækket ind.
Husk at opdatere med jævne mellemrum.