Avatar billede marcus25 Nybegynder
24. juli 2003 - 09:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

handling på tidspunkt

Hej alle
Kan jeg få access 2000 til at foretage en handling hver dag kl 00.00. (skal man sende en besked fra f.eks. en SQL-server - eller kan access selv klare dette?).

/Mats
Avatar billede mugs Novice
24. juli 2003 - 09:38 #1
Du kan ikke få Access til at gøre det, med mindre Access kører. Men se I Windows Opgavestyring.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
24. juli 2003 - 09:39 #2
Nej, access kan ikke, du kan evt lave noget vha scheduled tasks.

//akj
Avatar billede kabbak Professor
24. juli 2003 - 09:40 #3
Funktionen Ontime, skal du bruge.

men som mugs siger access skal køre.
Avatar billede mugs Novice
25. juli 2003 - 00:04 #4
I Windows XP skal du ind i:

Tilbehør > Systemværktøjer > Planlagte opgaver
Avatar billede marcus25 Nybegynder
25. juli 2003 - 00:19 #5
Det lyder som om funktionen ontime kan bruges, for det gør ikke nogat at access skal køre hele tiden. kabbak, er det en funktion i vba - du har vel ikke et lille eksempel eller en henvisning til et sted den er brugt?
/mats
Avatar billede kabbak Professor
25. juli 2003 - 08:59 #6
Her har jeg besvaret det i excel.
http://www.eksperten.dk/spm/340807
funktionen er den samme
Avatar billede marcus25 Nybegynder
25. juli 2003 - 09:43 #7
Tak for det!
Avatar billede mugs Novice
25. juli 2003 - 09:55 #8
marcus25 > Er du venlig at smide koden her, når du har implementeret den i Access?
Avatar billede marcus25 Nybegynder
26. juli 2003 - 00:34 #9
mugs/
Det bliver først om en måneds tid - men her er som jeg har tænkt det foreløbig:
Lav en hændelsesprocedure VedTimerUdløb under egenskaber på en formular og få den til at kontrollere tiden en gang i timen, herefter kører jeg følgende simple kald til min beregningsprocedure::

Private Sub Form_Timer()
If Hour(Time) = 1 And Me.natberegn = -1 Then
' tidldag er den seneste dag der har været beregnet

Dim igårtal As Double
igårtal = CDbl(Date) - 1

If tidlDag <> 1 Then
  Do While igårtal - tidlDag > 0
      Døgnrecord1
  Loop
  MsgBox ("Beregning udført!")

End If

Avatar billede mugs Novice
26. juli 2003 - 08:20 #10
marcus25 > Når jeg dig har bedt om at smide koden, er det fordi jeg ikke kan finde funktionen OnTime, som kabbak refererer til.

Funktionen VedTimerUdløb kender jeg udmærket.
Avatar billede kabbak Professor
26. juli 2003 - 12:16 #11
Hov er den ikke i Access, jeg troede at opbygningen af sådanne funktioner var ens over hele office pakken.

Så i må undskylde mit svar.

Næste gang skal jeg nok kontrollere mit svar først. ;-((
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
03. januar 2007 - 23:22 #12
Hejsa - Jeg har just haft samme problem. Fandt også frem til OnTime, men desværre virker funktionen tilsyneladende kun i kombinationen VBA og Excel. Ikke VBA og Access.

Til gengæld har Microsoft en anden løsning til Access:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa173454(office.11).aspx

Funktionen hedder TimeInterval, og jeg har i første omgang fået en label til at blinke. I anden omgang skal jeg have checket for nye records i en tabel - ikke hele tiden, men f.eks. engang hvert 30. sekund eller deromkring.

Busch-Jensen