Avatar billede jannick Nybegynder
11. december 2000 - 20:20 Der er 3 kommentarer

Diagram

Hejsa

jeg har lavet et program der laver nogle statestikker over nogle processer på en computer. Der bliver foretaget en måling hver 15 min, hvilket bliver til 96 målinger på et døgn. Disse data skal jeg på en eller anden måde havde præsenteret grafisk for en bruger. Jeg har kigget lidt på MS Chart, men har ikke kunnet finde ud af den. Er der nogen der har en god idé? Det vigtigste er at brugeren kan se hvordan målingerne er fordelt på et døgn.
Avatar billede joern Nybegynder
11. december 2000 - 22:50 #1
Hej Jannick.

Jeg har engang lavet nedenstående hvor 2 vandrette \"søjler\" tegnes i en picture-box og illustrerer værdier:  Forbrug i forhold til budget, farveskrift for overforbrug.

Sub Lab2_Click ()
  Dim ialt, fo0, fo1, re0, re1, fra As Variant
  Dim dag, fa1, fa2 As Integer
  ramgraf.Visible = True
  ramgraf.ZOrder
  fra = DateValue(txtdato.Text)
  dag = ((Month(fra) - 1) * 30) + Day(fra)
  graf.Cls
  graf.DrawWidth = 1
  graf.BackColor = QBColor(15)
  fa1 = 9
  fa2 = 10
  graf.Scale (0, 0)-(110, 50)
  ialt = Val(labbu.Caption)
  fo0 = 30 * f / dag
  re0 = 30 * (ialt - f) / (365 - dag)
  If fo0 + re0 = 0 Then Exit Sub
  fo1 = Int((100 * fo0) / (fo0 + re0))
  re1 = Int((100 * re0) / (fo0 + re0))
  If re0 <= 0 Then
    fa2 = 12
    re1 = 0
    fo1 = 100
  End If
  labforpct.Caption = fo1
  labrestpct.Caption = re1
  labforbrdgl.Caption = Format(f / dag, \"###.##\")
  labrestdgl.Caption = Format((ialt - f) / (365 - dag), \"###.##\")
  If re1 <= 0 Then graf.BackColor = QBColor(12)
  graf.DrawWidth = 15
  If fo1 > 0 Then graf.Line (0, 15)-(fo1, 15), QBColor(fa1), B
  If re1 > 0 Then graf.Line (0, 35)-(re1, 35), QBColor(fa2), B
End Sub

Jeg har været kreativ dengang - 1998.  Måske inspiration?

M.v.h.  Jørn
Avatar billede janvogt Praktikant
19. marts 2001 - 23:18 #2
Hej Jannick

Excel\'s indbyggede graffunktion er helt sikkert tilstrækkeligt til at løse dit problem. Jeg har endnu ikke haft et diagram/kurve/søjle problem, som Excel ikke har kunnet løse.

Send evt. dine data i xls-format til jan_vogt_hansen@hotmail.com

Så skal jeg returnere nogle eksempler.
Avatar billede webster Nybegynder
15. januar 2003 - 15:58 #3
Lukker det meget gamle spg, løste det med en komponent.