Avatar billede clyder Nybegynder
23. juli 2003 - 16:13 Der er 6 kommentarer

Default-tekst ved tomt view - No documents found

Jeg har en lille udfordring....

Jeg har et view i en form, som nogle gange ikke indeholder nogle forekomster. Siden vil herefter indeholde default-teksten: No documents found.

Hvorledes kan jeg ændre denne tekst til en efter eget valg - f.eks. "P.t. ingen nye artikler" ?

Vh
Claus Lyder
Avatar billede mmmtm Nybegynder
24. juli 2003 - 09:21 #1
På web eller i klienten ?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
24. juli 2003 - 11:33 #2
Ved nærmere eftertanke er det da vist kun på web at den kommer....
På dit $$ViewBody field sætter du hide-when på. Koden er: @Elements(@DbColumn("":"NoCache";"":"";"DITVIEWNAVN";1))=0
På den tekst du vil vise istedet "Pt ingen nye artikler" laver du en modsat hide-when:
@Elements(@DbColumn("":"NoCache";"":"";"DITVIEWNAVN";1))!=0
- Det skulle funke.
Avatar billede clyder Nybegynder
24. juli 2003 - 15:53 #3
Jeg tror desværre ikke din metode er anvendelig f.s.a. embedded views i en page - men den er anvendelig på en form - dog med det forbehold at Lotus i vers. 5 skriver, at $$ViewBody er en forældet metode.

Tak for buddet - men har du eller andre et bud f.s.a. embedded views i pages ?

Vh
Claus Lyder
Avatar billede jogii Nybegynder
25. juli 2003 - 08:48 #4
Det eneste jeg har kunnet præstere er næsten samme metode som mmmtm. Placer emb.view på en subform. Placer din ønskede tekst på en anden subform. På formularen lav en computedSubform, som anvender mmmtm's formel til at vise enten den ene eller den anden subform. Det virker. Eneste ulæmpe er f.eks. hvis du har views der indeholder @Now/@Today, så tager det meget lang tid at lave DBLookup/Column (f.x. anvendelig med fælleskalendre etc). D6 er dog meget bedre/hurtigere til at beregne view oversigter.
//Jörg
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
28. juli 2003 - 12:15 #5
Istedet for at opfinde den dybe tallerken atter engang, så check Jake's artikel med efterfølgende tråd:
http://www.codestore.info/store.nsf/unid/DOMM-4Q2CW3?OpenDocument

Jeg tror du kan finde om ikke en løsning her så ihvertfald inspiration til en løsning.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
28. juli 2003 - 13:18 #6
Du kan også bruge flg. javascript i onLoad på pagen:
if (document.links.length==0) {
document.write("Pt ingen nye artikler")
}