Avatar billede moonchild Nybegynder
23. juli 2003 - 13:37 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

100% i 1280 x 1024? Hvad går galt?

Hej venner...

Jeg sidder og roder med noget design, men oplever at der går noget galt med en tabel der burde gå helt ned til skræm bunden. For når man ser den i en høj opløsning som 1280x1024 så vil den ikke?!?! Hvad går galt???

http://www.p-kontrol.dk/test/

Prøv selv og se... Og ja jeg ved godt koden sikkert er noget underlig og rodet - Pga. Dreamveawer - Men da jeg ikke er programør så bliver det ikke bedre!

Hvis nogen kan svaret og har en løsning vil jeg være taknemlig!

- David
Avatar billede moonchild Nybegynder
23. juli 2003 - 13:39 #1
*G* Ser lige mine fede stave fejl! ;-) Pyt - I fatter nok hvad jeg mener!
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. juli 2003 - 13:44 #2
Burde denne:

<table width="96%" border="0" cellspacing="0">

ikke se sådan her ud:

<table width="96%" height="100%" border="0" cellspacing="0">
Avatar billede moonchild Nybegynder
23. juli 2003 - 13:49 #3
Beklager.... Det hjælper ikke.... Sorry!
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. juli 2003 - 13:52 #4
Du skal finde den tabel, hvis højde skal være lig med 100%. Om det lige er den, jeg har haft fat i, er jeg ikke helt klar over. Men den burde du selv have tjek på.

Hvordan havde du forestillet dig, at cellen/tabellen skulle have en højde på 100%?
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. juli 2003 - 13:55 #5
Jeg synes dine %-satser roder lidt :o) Prøv at få styr på tabel/celle-højderne.
Avatar billede moonchild Nybegynder
23. juli 2003 - 13:56 #6
Den er på 100 % men kan du se siden i 1280? Prøv at se siden i et browser vindue der ikke er maximeret... Så er den i orden... Det er kun når man ser det i maximeret på store opløsninger!
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. juli 2003 - 14:05 #7
Naaah, du får kun den "rigtige" størrelse, fordi vinduet er gendannet. Men den skal også være 100% i højden, uanset hvilken opløsning du kører med. Den er IKKE 100%, kun hvis du gendanner vinduet, eller kører i en lavere opløsning.

Prøv at sætte din opløsning til 480 x 640, så vil du også opleve den som 100% i højden, men hvis du fjerner alt fra tabellen, vil den ikke være 100% i højden længere. Forstår du hvad jeg mener?
Avatar billede roenving Novice
23. juli 2003 - 14:06 #8
Det er ihvertfald en decideret fejl at sætte en height-attribut i et table-tag, den kan man kun få lov til uden problemer hvis man bruger IE/windows i quirks-mode, som jo så også er valgt med en doctype uden dtd-link ...

-- hvis man skal sætte height på tables skal det gøres via style="height:100%" hvis det skal du i andre miljøer end det angivne ...
Avatar billede moonchild Nybegynder
23. juli 2003 - 14:08 #9
LOL!!! Nej jeg må tilstå at jeg ikke helt er med!
- Men siger du at der er en løsning eller er jeg dødsdømt?
Hvad er løsningen så hvis der er en? *G*

- David
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. juli 2003 - 14:08 #10
Det er kun indholdet i cellen, som gør, at højden virker som 100%. Uden indhold vil tabellen ikke kunne "skubbes ud" til at fylde hele højden på skærmen.

Det, der gør, at det virker som om højden er 100%, er fordi du har noget indhold i tabellen. Uden indholdet vil tabellen ikke være 100% i højden.
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. juli 2003 - 14:09 #11
Løsningen er at finde de/n tabeller/celler, som skal laves 100% i højden. Du er bestemt ikke dødsdømt :oD
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. juli 2003 - 14:12 #12
Det er faktisk rigtigt hvad roenvig skriver:

<table style="HEIGHT: 100%" ......>
  <tr>
    <td>
      Tekst
    </td>
  </tr>
</table>
Avatar billede moonchild Nybegynder
23. juli 2003 - 14:12 #13
Hmmm Beklager men det er ikke indholdet i tabelen der definere højden - Det er 100% værdien som gør det.... Men den virker jo også fuldstændig som den skal // Bare indtil man ser det i 1280x1024. Jeg ved ikke helt hvad der er galt men det er ikke fordi jeg ikke har sat højden til 100%.

Roenving: Jeg ved ikke helt hvad du mente... (hvor) Skal jeg skrive style="height:100%" ?
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. juli 2003 - 14:13 #14
<table width="96%" style="height: 100%" border="0" cellspacing="0">
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. juli 2003 - 14:18 #15
Jo, hvis ikke du har angivet en højde på din tabel, er det dels indholdet og dels brugerens opløsning, som afgør hvordan det kommer til at stå på skærmen.

Har du denne tabel:

<table>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>

Vil du kun have én linie. Sætter du 3546876845 karakterer ind mellem <td> og </td>, vil din tabel tilpasse sig til antallet af karakterer. En tom tabel fylder (!) mindre end en tabel med en masse tegn i :o)
Avatar billede moonchild Nybegynder
23. juli 2003 - 14:22 #16
Nu er jeg ved at blive trist... Jeg har prøvet alle jeres forslag med mere eller mindre succes, men ingen af dem løser problemet! Lige meget hvad jeg gør så fucker den op i maximeret 1280x1024 :-( Sorry!

ARRRRGHHH!!!! #¤%&/#"#¤
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. juli 2003 - 14:24 #17
Prøver lige at skimme din kode ...
Avatar billede moonchild Nybegynder
23. juli 2003 - 14:25 #18
Det er ca. linje 52 at den driller!
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. juli 2003 - 14:57 #19
Sorry, blev lige forstyrret :o)

Det er den tabel, som indeholder "Har De P-problemer på Deres private parkeringspladser?". Den tabel skal sættes til 100% i højden. Prøv ad og vend lige tilbage.

Jeg kan se du har sat style="height: 100%" i dit BODY-tag. Der skal det ikke stå :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. juli 2003 - 15:00 #20
Denne celle har en bredde på 0 (ingen) procent:

<td width="0%" background="bggraa.jpg">
Avatar billede moonchild Nybegynder
23. juli 2003 - 15:08 #21
Nå! Jeg har givet op---- jeg har fundet en anden løsning på problemet! Men da du var flink at hjælpe skal du da have de 15 point alligevellet
- Giv mig et svar så er de dine!

Tak for hjælpen.

David

ps. se løsningen her: http://www.p-kontrol.dk/test/
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. juli 2003 - 15:11 #22
Prøv at oprette en testside med en tabel. Prøv at se hvad der skal til for egenskaberne på hhv. tabel og celle for at få højden på 100% (giv tabellen en farve, så du kan se effekten). Jeg har desværre ikke en WYSIWYG-editor her, så jeg vil forsøge mig med lidt kode (håber det er rigtigt):

<table bgcolor="#0000FF" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="765" style="height: 100%;">
  <tr>
    <td valign="top" height="100%"></td>
  </tr>
</table>

Må smutte for i dag, snakkes ved i morgen.
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. juli 2003 - 15:11 #23
Ok, jeg siger tak for point :o)
Avatar billede moonchild Nybegynder
23. juli 2003 - 15:17 #24
Selv tak!