Avatar billede tubii Nybegynder
11. december 2000 - 19:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Send en mail i VB 6.0

Jeg skal lave en knap i vb så når jeg trykker på den sender den en mail til en bestemt person men en bestemt tekst i !
og personen som har dette program skulle helst ikke kunne se at personen sendte en mail. men det sidste er ikke så vigtigt.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
11. december 2000 - 19:27 #1
Du kan bl.a. bruge JMail ligesom i ASP... eller EsSMTP en ActiveX..

http://www.tdaugaard.dk/x/ kig efter essmtp32.zip eller deromkring ..
Avatar billede tubii Nybegynder
11. december 2000 - 19:28 #2
Jeg ved ikke hvordan man gør i ASP eller noget !
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
11. december 2000 - 19:29 #3
Jeg skrev også at du skulle prøv med EsSMTP . det er en VB activex kontrol ..
Avatar billede tubii Nybegynder
11. december 2000 - 20:14 #4
Jeg kan ikke lige finde ud af sådan noget, så håber der er en der ude som kan sige hvordan man helt præcist gør!
Avatar billede mbang Nybegynder
18. december 2000 - 14:19 #5
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. december 2000 - 14:31 #6
MAPI ? det er lidt skod er det ikke !?
Avatar billede tubii Nybegynder
18. december 2000 - 16:23 #7
Nu har jeg ikke lige haft tid til at læse det men er det ikke om hvordan jeg laver et mail program, det jeg skal bruge er at når man trykker ok sender den en mail til mig om de svar personen har lavet, hvis der ikke er en som kan forklare mig hvordan man laver det, så bare send mig noget kode.
Avatar billede mbang Nybegynder
18. december 2000 - 17:02 #8
Du skal have de 2 MAPI control\'s som står nederst
ellers siger resten sig selv, jeg er ret ny i faget men dette virker fint for mig!!

Option Explicit

Private Sub CmdClear_Click()
txtInit.Text = \"\"
TxtTelf.Text = \"\"
TxtIndhold.Text = \"\"
End Sub

Private Sub Cmdexit_Click()
End
End Sub

Private Sub CmdSend_Click()
Dim mailtext As String \' bruges til den text som skal stå i mailen som sendes
Dim recipient As String \' bruges til at sætte modtager af mail

mailtext = \"Init:  \" & txtInit.Text & Chr$(13) & TxtIndhold.Text
recipient = \"xxx@xxx.dk\"
    With MAPIMessages1
        .MsgIndex = -1
        .RecipDisplayName = recipient
        .MsgSubject = \"mailSubject:  \"
        .MsgNoteText = mailtext
        .SessionID = MAPISession1.SessionID
        .Send
    End With
    MsgBox \"Message sent!\", , \"Send Message\"

End Sub

Private Sub Form_Load()
MAPISession1.SignOn
End Sub

Private Sub Form_Unload(Cancel As Integer)
MAPISession1.SignOff
End Sub

Avatar billede tubii Nybegynder
18. december 2000 - 17:15 #9
Jeg skoder jo til det her men jeg ikke ikke lige få det der til at virke, jeg har bare en knap som hedder send når jeg trykker på den skal den senden en mail til xxx@xxx.xx med teksten OK
Avatar billede mbang Nybegynder
19. december 2000 - 07:44 #10
hvis jeg får din e-mail kan jeg sende programmet til dig
Avatar billede tubii Nybegynder
19. december 2000 - 08:03 #11
Tubii@hotmail.com
Avatar billede paxster Nybegynder
17. september 2001 - 21:59 #12
mbang-> vil du osse sende programmet mig..??

min mail er paxster@hotmail.com

Paxster..
Avatar billede teknikeren Nybegynder
27. december 2002 - 10:07 #13
mbang << Vil du ikke også være venlig at sende det til mig? Min e-mail er webmaster@freesutff.tk (og JA det er freesutff og ikke freestuff...)
Avatar billede tubii Nybegynder
30. november 2003 - 15:41 #14
Slut